Gå til innhold

Doppler

Tomine29-Høygravid:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man kjøpt det noe sted her hjemme bortsett fra på nettet? og er de evt pålitlige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er heldig finner du en brukt på finn.no f.eks. Jeg kjøpte en MAS babywatcher brukt og er kjempefornøyd. Den er veldig lik den legen min bruker og vi har hørt hjertelyd ved hvert forsøk siden uke 12. Den har også et display som viser hvor raskt hjertet slår. Kan virkelig anbefales :-)

Skrevet

Det er denne typen: www.babywatcher.no

Skrevet

DE FÅR IKKE INN NY LEVERANSE FØR I AUG.... det står det på siden der---

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg og har lett litt på nettet etter denne og ikke ekelt å finne. Fant en dansk side, men der koster den over 1500 NOK :-(

Skrevet

jeg fant min på en side fra UK :)

Skrevet

Har du en link og hvor lang tid før du fikk den?

Skrevet

Jeg kjøpte min på E-bay. Kostet 250 kr inkl. frakt og jeg fikk den 6 dager etter jeg bestilte den. Ble sendt fra Hong - Kong. Den fungerer kjempefint!!

Skrevet

hi-baby.co.uk

bestilte den 26.des, men pga juletiden fikk jeg brev om at den ble sendt avgårde 2.januar så håper å ha den innen noen dager :)

skulle gjerne kjøpt den på ebay, men skjønner ikke det opplegget der :P

Skrevet

Fant bare noen til leie der inne jeg vicky1984.... hmmmm.....

Skrevet

Her har du direktelinken til den siden du kan kjøpe de fra:

http://www.hi-baby.co.uk/acatalog/Dopplers.html

Satt å kikka rundt på den siden i går.. Herregud å mye dustete å kjøpe! Spesialheadset man kan sette på magen sånn at babyen får høre musikk,fødebasseng,fødeball... Djeezez...

Skrevet

ja det er mye rart man kan kjøpe.. men man må respektere enhver sitt behov vettu :)

jeg kjøpte bare vanlig en og med gel :)

venter spent på den i posten nå :)

Skrevet

Det sies at det kan irritere barnet å bli brukt doppler på i tide og utide. Det sier flere leger jeg har prata med. Og hva er gentlig vitsen? Er lett å bli overnervøs av å ha for mye sånt, tror jeg.

Skrevet

Legen min sier at så lenge man ikke trykker og klemmer veldig på magen når man lytter, så merker ikke babyen noe til det. Lydbølgene som brukes er så høyfrekvente at de ikke oppfanges av det menneskelige øret.

Ellers er jeg forsåvidt enig i at man ikke bør lytte i tide og utide, men det er mer for ikke å bli "avhengig" av det...

Skrevet

jeg blir mer overnervøs av å høre alt som folk sier her inne enn en doppler liksom

men hvorfor sier dere som ikke vil ha det at " hva er vitsen"??

Er det ikke opp til hver enkelt???

akkurat som med hva man vil spise og ikke????

tror virkelig ikke det hadde blitt solgt om det hadde "plaget" babyen.. det er tross alt ordentlige firmaer...

syntes folk bør lære å respektere hver enkelt sine ønsker mer...

og heller tenke på seg selv enn å bry seg med hva andre bruker penger på eller kjøper eller bruker...

Skrevet

Påstår ikke at det plager babyen, men det KAN irritere den.

Ellers er jeg mer bekymret for at man kan bli helt "avhengig" av å bruke den. Folk må gjerne kjøpe det for min del, men jeg må da få lov til å si min mening eller komme med råd.

Tror det er litt farlig å drive å sjekke at det lever der inne hele tiden. Kjenner man spark, er det jo liv. Er det snakk om tidlig i svangerskapet, er det jo lite man kan få gjort, om det ikke er det. Man merker nok uansett om det er noe galt, trenger ikke doppler for å finne ut om det er liv der inne.

Om noen bare synes det er "morsomt", så ja, hver sin lyst...

Skrevet

nemlig, hver sin lyst...

det er fryktelig at folk skal henge seg sånn oppi andre altså...

konsentrer deg om deg selv du ma-85...

Skrevet

Faktisk så har ma-85 helt rett. Jeg har hatt tett oppfølging på gyn.pol grunnet blødninger tidlig i sv.skap. Legen min dert sa at det utvikles en viss varme av disse dopplene og det er ikke bra for foster. MEN hun sa ikke at vi ikke skulle bruke det, bare at vi ikke skulle overdrive, så her lytter vi litt innimellom. Alt med måte!

Skrevet

Det var da svært...

Følge ditt eget råd kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...