Gå til innhold

fikk kjeft av legen i dag :( b12. litt langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 40.

fikk beskjed fra legen på tlf forige (tirsdag) uke om jeg måtte på apoteket etter B12 han hadde sendt til meg.

var inne hos han fredagen etter tirsdagen og han satte B12 på meg og nevnte ingenting om at jeg skulle ha flere B12 sprøyter,så da trodde jeg at jeg hadde fått B12 jeg skulle ha, så jeg lot være å hente B12 på apoteket.

var hos legen i dag og han spurte om jeg hadde B12 med meg som han skulle sette. å jeg svarte at jeg trodde jeg hadde fått det jeg skulle av B12. han kjeftet å sa,som det skulle være en selvfølge at jeg hadde jo bare fått litt av B12 jeg skulle ha. jeg ble helt forfjamset. å nå vet jeg ikke hva jeg skal?

har vært å hentet B12. og der var det 5 sprøyter i pakken. skal jeg ta alle disse?

stod i vedlegget at jeg skulle ha 1sprøyte hver uke i 4uker. hvis det var første gang jeg tok B12.

noen som vet? har gjort det samme? eller rett å slett bare har bedre peiling enn meg??????? HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok B12 hver 3 mnd...Om legen ikke har sagt noe annet eller at det ikke står når du skal ta neste så bare venter du 4 uker og drar på legesenteret.Der setter helsesekretæren i skinka for deg...

Skal ikke være nødvendig å kjefte på deg..ssynes du skal ta det opp med han neste gang...Ikke alltid man vet...

Du gjorde som du ble fortalt...

Sender en god klem

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med B12, men synes du skal si fra til legen din (selv om det ikke er like lett alltid) om at du fremdeles er usikker på hva du skal gjøre og at informasjonen h*n gir til deg er for dårlig. Det må da være legens ansvar å forklare deg det du må vite på en sånn måte at du får det med deg! Be om å få et brev med forklaring, da kan du gå gjennom det flere ganger hvis du blir usikker eller glemmer beskjeden.

Hvis du allerede er 40 uker på veg er det kanskje ikke meningen at du skal vente i fire uker? Ring legen, selv om du kanskje synes det er dumt.

Skrevet

lurer bare på hva b12 er jeg?

Skrevet

hei.

er på besøk fra 2. trimester jeg. B12 er et vitamin i kroppen som er nødvendig å ha, ellers så kan man bli fryktelig trøtt og slite, neglene kan få sånne hvite små prikker og du kan "røyte" mye hår....

det står på de fleste vedlegge at man skal ta en sprøyte i uka i 4 uker, det er det mest normale, så hvis legen din ikke sier noe annet så skal du ta den en gang i uka i 4 uker og så hver andre uke....dårlig at legen din kjefta på deg...men ring å hør med de på legekontoret du så du får riktig dosering:) håper dette hjalp deg litt:)

Skrevet

Man tar en kur først med b12, jeg tok 4 sprøyter første uke tror jeg det var så går jeg nå på vedlikeholdsdose hver 3. mnd.

Merkelig lege som kjefter, må da heller forklare deg hva du skal gjøre. Men det er bare å ta igjen med samme mynt, de er ikke guder så man blir ikke slått ned av lynet pga av den grunn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...