Gå til innhold

Ja de foreldrene...


Loppelill

Anbefalte innlegg

Siden det er fredag i dag så kom jeg og mannen min med div forslag til ungene om hva vi kunne ha til middag i dag. Pølse, pizza, pasta, lasange osv. Men alt ble stemt ned. Så spurte vi hva de ville ha til middag da. Jo, de ville ha poteter, gulrøtter, og kjøttkaker.... Det er flinke barn det. Mye flinkere en mammaen og pappaen i alle fall, som absolutt ville prakke på de fast-food...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke barn da!!

Her i huset får barna lettvindt middag om fredagen, det er mamma og pappa sin kosedag. Det kan være fast-food, eller rester eller noe annet raskt og lett noe. Så blir alle lagt, og mamma og pappa lager en deilig kosemiddag sammen. Og det helt uten dårlig samvittighet. Lørdag er barnas kosedag. Da får de velge mat, de får lørdagsgodt og de får være oppe litt lenger enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha lasagne på fredager. Men jeg hadde ikke så jeg fikk laget i dag. Tror nok det var resultat av jula. Har aldri opplevd at de har sagt nei til pølse før...

 

Vi er også veldig flinke til å kose oss på kvelden i helgene. Er en liten oase i hverdagen. Problemet nok etter hvert når de store blir så store at de vil være opp lenge i helgen de også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er strålende fornøyd med hurtigmaten i helgene, håper bare det varer. Her hadde jeg nok blitt redd om de hadde sagt nei til pølser...:o)

 

Helgene er hellige, da skal slitne mammaer og pappaer ha litt tid for seg selv. Har tenkt på det problemet som kommer når de blir større og vil være lenger oppe. Vet ikke helt hvordan det skal løses, men kommer nok på noe (håper jeg)

 

Hvor gamle er barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 10, 8 1/2, 3 1/2 og 17mnd

 

Det går heldigvis ofte filmer på Disney channel på fredagene. Så da ser de den før de legger seg. Merker at jeg trenger minst en kveld i helgen som jeg kan slappe av på.. Så vi får nok inngå noen kompromiss etterhvert. Popcorn på rommet etter at de minste er i seng er også populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldste mine liker lydbøker. Om fredagen blir de lagt som vanlig, men får med seg en lydbok og kan høre lenger enn vanlig. Det er veldig populært. Nå for tiden går det i Harry Potter, og de kan nesten ikke vente til sengetid.

 

Popcorn var ingen dum idee, den tror jeg jammen jeg skal kopiere :o) Vi håper å få ferdig kjellerstuen etterhvert, da kan de eldste få sitt eget sted, i fred fra oss foreldre. Tror det blir godt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer inn et lite spørsmål, kunne vel funnet det ut selv, men dette er så mye lettere.

Er Leander født tidlig i august?

Leni er født den 30, så jeg regner henne for å være 16 månder. Selv om hun blir 17 månder nå i januar. Så jeg måtte "tenke" litt da ditt barn var 17 månder (jepp, ikke helt snartenkt, men til mitt forsvar: det er fredagskveld, og så er jeg blond :o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke og sunne barn du har! Har virkelig lært de et elller annet når det gjelder mat du! :-)

 

Er deilig å ha ordentlig voksen tid med mat og gjerne vin i helgen.

Viktig og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte blondiner blir det visst bare færre av, så det må du være stolt av!

 

Han er født 1 august. Måtte tenke litt jeg også før jeg fant det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt overasket når de ikke ville ha pølse engang. Det er det ikke ofte at hender.

 

Ja det er viktig med voksen tid. Problemet kommer vel når de er så store at de vil være lengre opp en oss voksne... Da må en vel tenke litt kreativt og kompromisse litt kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar etter pappa og bestefar, de er også blonde. Og det tidie er at selv om mannen min har helt svart hår, så har vi fem blonde barn.

 

Jeg ville egentlig sagt at Leni og eldstemann Malin, har lyst brunt hår. Men da vi skulle ha pass til dem, sa damen der at: nei da, de har mellomblond hår. Theo og Ariel, har blondt hår og nest yngste Hennie har helt lyst blondt hår. Det var nesten slik at mannen min lurte på om han var med i det hele tatt :o) men Leni er egentlig en pappa jente, hun ligner mest på pappaen sin.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...