-prøverpånytt- Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg mistet min etterlengtede sønn i uke 21 for 5 uker siden og etter det har jeg hatt 7 smerte anfall i brystet.Det kommer til alle døgnes tider og er så jævlig vondt.Det knyter seg inni brystet og bak i ryggen,mellom skulderbladene.Anfallene varer alt fra 10 min til 3.5 time.Må alltid ta smertestillende med en gang så går det over.Har aldri vært plaga av noe sånt her før.Var hos legen min i går og ho trodde det kunne være panikkanfall jeg hadde som følge av den traumatiske opplevelsen jeg hadde 26 nov.Blir forsikkerhetsskyld send på hjerte avd på Moss til mandag.Har ikke hatt anfall på 3 dager nå,så jeg håper det går over..
*bubbs* Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Det høres ikke ut som klassisk panikkanfall, men det kan jo likevel være en angstutløst smerte? Stakkars, det høres ikke greit ut. Håper du ikke opplever flere slike episoder.
Jannamor Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 jeg har diagnose som inkluderer panikkangst. Det føles litt slik som man innbiller seg at et hjerteinfarkt er. Det knyter seg i bryst og rygg og kropp, man blir urolig og det prikker i hele kroppen, spesiellt i venstre arm og bein. Jeg klarer ikke å puste, og halsen knyter seg. Kjennes ut som det faller og tryker en stor tung container av betong oppå meg. Fra nedersteribbein og opp til haka. Jeg klarer ikke å puste, mister etterhvert bevisstheten ver sted og tid, kan ofte få spasmer og avogtil spy, til jeg enten besvimer, klarer og jobbe meg ut av det, eller sovner av utmattelse Jeg tror alvorlig at jeg kommer til å dø, og ja får panikk. Tenker på kister og lik, råtne lik som blir spist av marker som ligger oppå meg osv Så deler av det du beskriver er likt, men deler er forskjellig. Dette med pustebesvær, hyperventilering og tankene er jo ikke likt, men følelsen i brystet er likt Men dette kan være forskjellig fra person til person. Kjenner ingen andre med diagnosen. Jeg fikk den da stilt av en psykolog, som så et, og som har kjent meg lenge
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg har slitt lenge med det og sliter med forskjellige typer "anfall" Brystsmerter, pustevansker, muskelsmerter +++ er veldig typisk for angst... Det finnes også noe som heter psykosomatiske symptomer, som MANGE opplever. Det er kroppslige symptomer på psykiske problemer og stress. For angsten i seg selv er meditasjon, yoga og trening effektivt (noen har glede av såkalte lykkepiller, men det bør ikke være førstevalget av løsninger.) høres ut som om du trenger hjelp til å bearbeide følelsene. Å skrive om det her kan være god terapi, men du burde forsøke å få en henvisning til psykolog. Fint at du blir sjekket opp skikkelig, men det jo temmelig uvanlig å få hjertetrøbbel når man er ung. ønser deg lykke til med dette uansett hva det viser seg å være:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå