Happy-bee Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg lurer på om det er noe vits i å begynne på med folat nå som jeg er i 16.uke? Jeg slutta med folat da jeg trodde jeg var 12 uker på vei, men nå viser det seg jo at jeg var 4 uker kortere kommet.... Det vil jo da si at jeg slutta å ta folat så tidlig som i 8.uke... Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 ingenting å si om du slutta da.. men skal ikke tas etter uke 12. grunnet den tar bort vitaminer som er bra for kroppen..
Dizzie_mortil3 Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Det viktigste er jo å ta folat FØR svangerskapet og helt i begynnelsen. I uke 8 er nevralrøret forlengst lukket, så det er bare av sikkerhetshensyn de sier at man skal ta det til uke 12. Dette går garantert bra som om du hadde tatt folat til uke 12!
Happy-bee Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 ok. Nå ble jeg letta:) Takk for svar!!
mirr Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har ikke tatt folat i det hele tatt og alt ser bra ut saa langt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Tror nok ikke det gjør noe om du ikke har fått i deg folat alle de 12 første ukene. Jeg var ekstremt kvalm i flere uker, og fikk derfor ikke i meg folat. Legen sa at det ikke gjorde noe. Nå tar jeg imidlertid folat selv om jeg er i uke 24. Det er fordi sykehuslegen gav meg beskjed om at jeg skulle spise b-vitaminer mot kvalmen, og i dem er det folat. Det er i hvert fall ikke skadelig slik som jeg forstår at en av de anonyme mener, men det er usikkert om det har noen effekt etter uke 12.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 jeg prøvde å ta folat før og når jeg ble gravid. men ble desverre veldig kvalm og jeg kastet opp mye så jeg fikk i meg minimalt med folat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå