*Super*Mamman* Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 I alle mine 3 svangerskap har det kjentes fra uke 19. Men dette er avhengig av bla hvor tynn man er. Jeg er veldig slank, så har lissom ikke noe spekk mellom livmoren min og buken, så da kjennes det tydligere.
VerdensLykkeligste Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 hei. jeg kunne kjenne spark fra utsiden rundt ultralyd tider.. rundt uke 20. men dette kan nok variere fra person til person. noen kjenner liv tidligere enn andre... alt er normalt...
Tuppenmed4barn Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Min samboer kjente spark utenpå magen når jeg var i uke 16.. veldig tidlig synes vi men det er full akrobatikk der inne..:-)
Hera83 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har kjent liv siden uke 14, så samboeren min er ganske utålmodig etter å kjenne det han også. HI
#Aurora har tre gutter# Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 er andregansføde her og kjente spark når jeg ca var 19uker.Men de kjennes veldig godt og vises utvindig no.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Må bare si at det er sjelden at man kjenner spark så tidlig som i uke 14, som mange beskriver her. jeg er selv fleregangsfødende. første graviditet kjente jeg ikke skikkelige spark før i uke 24. men kjente bobling og den berømte fiskehalebevegelsen tidlig. ettersom jeg fikk 2 mann, kjente jeg liv enda tidligere enn med den første.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Hei Vil bare anbefale dere som har disse spørsmålene om å lese litt i tidsskrifter og litteratur selv, blant annet på babyverden står det mye om bevegelsesmønster og sparking hos barnet. kan være like greit å lese det eksperter på området skriver.
Dubros Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Jeg kjente bevegelse utenpå magen 16 + 1, mannen kjente ca en uke etterpå. Jeg er også slank fra før, så lite spekk mellom livmor og magen... Førstegangsfødende...
Nanna:-D Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Hei. Jeg kjente spart utapå når jeg var 18uker på vei. Kæll'n fikk kjenne ett par dager etter første gangen jeg kjente. HAn kjente når vi lå i senga. jeg dytta litt på livmora, og da fikk vi umiddelbar respons. Jeg kjenner oftest spark rett etter at jeg har spist eller drokket saft. Nevnte dette for jm, og ho sa at grunnen til av kjent spark så tidlig var at jeg var tynn, og at det derfor var lite i mellom som "polstra"... Men du kan jo prøve å drikke fks saft, legge deg rett ut og kjenne om du kjenner noen bevegelser på utsia.. Kan være det er lurt med litt tålmodighet, er ikke alltid sparka er like tydlige.. Lykke til..
Blå + en i magen Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjente spark utenpå i uke 21. Kjente litt innvendig noen dager før, men da sparkene utenpå først kom i uke 21, kjenner jeg de hver dag. Vet ikke hva som er normalt, men virker som det er rundt uke 20...
Supermamm Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Sist kjente jeg det rundt uke 20 kanskje, husker ikke helt nøyaktig. Har ikke kjent noe på utsiden denne gangen, men er 17 uker nå så det er ikke så rart.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Har passelig med polstring utenpå magen og kjente det utenpå i uke 19. Har kjent liv selv en god del lenger (uke 15-16) men syns det var ganske tidlig selv. Syns det er merkelig å kjenne noen inni meg:s er førstegangs.. hehe.. Men koselig at det er liv såklart. Er full fest hele tida her. spes når jeg legger meg ned, og når jeg våkner om morningen. når jeg går er det stille.. Sitter er det liv..
Ladybird82 Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Sambo kjente spark utapå i dag, er i uke 22. Jeg har selv kjent liv fra uke 15. Jeg har morkaka foran og har litt "polstring" under huden.
SuperMoM <3 Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Anonym: Tsss... Det finnes absolutt ingen fasitt svar på når tid man kjenner liv og ikke.Eksperter?Tss.. Det her står på min side i uke 15.. kopierte noe av det som stod der. Og vi såg det på utsiden i forrige uke.. så hva eksperter skriver om dette er noe jeg driter loddrett oppi;p Man kjenner det best selv;) De fleste av oss syns jo det er ganske fantastisk å se det lille vidunderet på skjermen, og kanskje særlig fedrene fordi de ikke kan kjenne barnet bevege seg. Far kan nå muligens begynne å kjenne babyens bevegelser fra utsiden av mors mage. Legg en flat hånd på den ene siden av limoren og dytt med den andre, kanskje det kommer små bevegelser inne i håndflaten din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå