-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Tulla fikk brennkopper i starten av september og bruka da bacimycin. Fikk tatt det da trudde eg, så kom det tilbake, på med bacimycin att. Nå må det vel vera siste rest. Men nei da, det har komme tilbake fleire gonger. Har sikkert bruka 4 el 5 av dei store tubene. Så når det kom tilbake på tysdagen så ringte eg legesenteret for å høre, legen ringte meg i går også var me der i dag. Sida det kjem tilbake heile tida så måtte ho få penicilin. Er det andre som har slite så lenge med brennkopper?? Gjekk det over med ein penicilin kur??
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Yes, jeg har...til de grader. Samme forløp som din datter, og enda med pencilin...da forsvant brennkoppene. Jeg hadde flere i det ene øret, og har i ettertid, med jamne mellomrom, vært plaget med det øret...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Godt å høre at dei blei borte da. Ho har dei i bleieområdet. Starta med ein kjempe stor ein litt vedsida og under navelen. Hs viste ikkje kva det var når eg spurte ho....... Da var den stor som ei ert, den kom fort og eg trudde først det var ein nupp, når det bare var ein raud prikk. Plutselig var den kjempe stor og blålig. Hadde eg bare skjønt det med ein gong så hadde det kanskje vert over nå...... Er heldigvis ingen andre som er plaga av det. Storebroren fikk to men dei blei borte med ein gong med bacimycin. Vasker hendane med sprit når eg har skifta på ho, hennars au sida ho har ein tedens til å klasse litt. Trur det har holdt det i sjakk mot smitte.
Himmel og hav Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Ja, sønnen min hadde over 40 brennkopper i sommer og da var det på med penicillin. Da ble de borte på få dager. men jeg fikk beskjed om at Bacimycin ikke er særlig effektivt mot brennkopper lenger fordi mange av "stammene" har blitt resistente. Brulidin er mye mer effektivt, og den er også reseptfri.
Chiabatta Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Sønnen min fikk penicillin og brulidine sårsalve. Veldig effektivt. Husker ikke hva penicillinen het. Men han fikk brennkopper etter ca. et halvt år igjen. Synd at man kan få det på nytt.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 Legen eg var hos først sa at bacymycin tar begge typene brennkopper, var to ulike bakterier. Apoteket anbefalte den også. Skal kjøpe av den andre eg og ha liggans. Takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå