Mom2Two Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Har vært på vestkysten og mye på østkysten, men har nå veldig lyst til å krysse landet med bil. Noen som har erfaringer? Hvor lang tid trenger man? Langs hvilken rute er det mest å se? Ungene er 2.5 og 7.5 år gamle. Vi var i USA 3 uker i fjor sommer, og kjørte myyyye bil, og det gikk kjempefint, så er ikke redd for den biten egentlig. Alternativet er å fly til Seattle, og reise rundt i California, Oregon og Washington + BC i Canada (Vancouver Island mm). Noen med erfaringer herfra? Har kjørt en del i California, men ikke de andre statene der. Har heller ikke vært i San Diego, så hvis noen har erfaringer herfra er det også av interesse.
mammaen til G & A Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har ikke krysset hele landet med bil, men har kjoert en del fra oest kysten innover til midten. Jeg har ogsaa kjoert litt i CA. Vet ikke hvilken rute som er best dersom du skal krysse hele, men jeg har hatt venner som har krysset fra CA til VA og det tok dem tre dager. Dette var venner av meg som ikke har barn, saa det kan vaere lurt aa beregne litt mere tid. Tror det er best aa rett og slett google litt for saa aa kikke paa hver stat med hvilke attraksjoner de har. Det er selvfoelgelig massevis aa se paa i hver stat=) Klemmer fra
Mom2Two Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Tusen takk:-) Ja, vi får vel sjekke litt rundt, tenker jeg. Landet er jo så utrolig stort.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Har krysset uten unger, tatt en del lengre roadtrips med unger. Jeg hadde gått for en kortere tur, tror jeg - synes midten er kjedelig enten det er snakk om Midtvesten, Texas eller Kansas/Oklahoma-flatlanda. Hadde holdt meg i ytterkantene om jeg sku' gjøre det i hvert fall, type enten NY-Chicago-Madison-Dakotas-Montana-Seattle eller Savannah-Panhandle-Vicksburg-Austin-Santa Fe-Flagstaff-Vegas-San Francisco. Washington State og BC er lekkert så lenge det ikke regner. Det regner nesten hele tiden. =P Ellers er jeg en stor fan av Deep South. En morsommere tur enn USA på tvers ville være å følge Mississippi fra Minnesota til Louisiana tror jeg. Og å tulle rundt i Alabama og Mississippi er fantastisk festlig.
mammaen til G & A Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Stort ja=) Det kan du trygt si. Det er ikke saa utrolig mye aa se paa i midten. Forblaaste stater uten fjell, saa kjedelig rett og slett aa kjoere der. Hver kyst har selvfoelgelig mere. Jeg er og har alltid vaert mere fan av oest kysten enn vest kysten - kanskje derfor jeg bor der=) Deep south er morsomt aa se. Kanksje kjoere fra FL til NY eller noe saant. Da er det utrolig mye innimellom aa gjoere og se paa=)
Northernlights Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg blir ekstremt skuffet om dere ikke legger veien om meg,sånn at jeg kan få laget middag for dere. =o)
stripete ullsokk Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Har og vært en del i usa, men da mest på vestkysten. Vi skal og til usa i sommer og kjøre med barna, men de er litt mindre en dine. Vi har lagt opp ei rute som ikke krever så mye kjøring pr dag, men skal allikevel kjøre ganske langt.
Mom2Two Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2008 Tusen takk for gode råd, jenter:-) Sørstatene har jeg hørt mye positivt om, ja, så det er absolutt en mulighet også. Jeg er klar over at det er ganske kjedelig i midten, er vel i grunnen derfor vi ikke har vært der ennå:-p Og Northernlights, så lenge det er noen som helst mulighet for det, stikker vi selvsagt innom!!! :-) Vi fikk det jo til i sommer (vel, i fjor sommer..), selv om det ble veldig kort:-) Til Pila: Har du vært mye i Seattle og deromkring?
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Nope, bare litt. Det regna. Men de har kule barer og kule mennesker, i hvert fall er det en fresh forandring fra å henge i sørstatene.
Mom2Two Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2008 He-he... Har hørt at Seattle er en kul by i hvert fall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå