Gå til innhold

Har de små vært hos tannlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig man blir kalt inn til tannlegen? Eller må jeg bestille time selv etterhvert?

Da vi var på 2 1/2 årskontroll på helsestasjonen like før jul, kikket barnelegen på tennene hennes. Han så etter melkebelegg (?) og syreangrep og sa at han syntes både tannstilling og hygiene så veldig bra ut. Jeg glemte å spørre noe mer i befippelsen, hadde egentlig ikke trodd at tenner var et tema hos legen. Noen som vet noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir automatisk innkalt til skoletannlegen en gang mellom 3 og 4 år.

Så du trenger ikke tenke på å kontakte dem.

Eller hvis du ikke har hørt noe når hun begynner å nærme seg 4 bør du kanskje sjekke om dere har falt ut et eller annet sted.

Tannlegen sjekker i grunn ikke veldig mye mer enn det legen deres gjorde på 2 1/2 års kontrollen. Men det er i grunn bra. For det kan være ganske skummelt å sitte i den stolen for 1. gang.

De sjekker tannstilling og teller tenner. Samt ser etter syreangrep om de får sjansen. Ikke noe skumle greier :)

Kjekt at legen tok en titt da. Det har jeg ikke opplevd før.

Skrevet

Klarer ikke helt og huske, når vi ble innkalt hos tannlegen/tannpleier med de største barna, fordi alle sammen hadde klippekort hos tannpleier og tannlegen, før det ble aktuellt.

Ikke pga hull, men pga kaptein sabelttann tender pga div fall, der de slaget fremtender.

Bare ring kommunehelsetjenesten og spørr. Tror det første besøk er hos tannpleier.

Skrevet

Blir nok kalt inn................Tror jeg skal sende sambo når lille rosa skal dit;-) Det er lurt sikkert;-)

Skrevet

Fikk telefon fra tannlegen i dag. Nå skal LilleSnupp til sin første kontroll og hun blir 3 år i neste mnd. Samtidig ble EldsteMann innkalt til kontroll, og det vil da være hans 3.besøk hos tannlege og nå er han 5 1/2 år og skolegutt til høsten( Usj, så stor han er blitt. Hvor ble det av lille klompen min???)

Skrevet

Storebror har vært hos tannpleier et par ganger. Han er 5 år.

Og i høst var han hos tannlegen. En tannlege som ikke minnet stort om de skoletannlegene vi hadde. Han var mye yngre enn meg..(og det sier litt.....) Og hadde et barnetekke som enhver burde misunne han.

Så Storebror synes det var "dritkult" å være hos tannlegen.

Men til spørsmålet ditt så får du innkalling både til tannpleier og tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...