Gå til innhold

svangerskapskurs el ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil om vi skal melde oss på et kurs og vil gjerne ha noen gode råd fra dere som er her.. Hva lærer man på disse kursene?Kan man likesågodt klare seg uten disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på svangerskapskurs med nr 1. og jeg anbefaler det :)

Jeg fikk også omvisning på fødestua en av dagene, og det var jo veldig greit :)

Synes jeg fikk mye nyttig info jeg da

Jeg var ganske langt utti svangersakpet da jeg gikk det..

Skrevet

hvor går man for å finne slike kurs???har lett masse på nettet,men finner ikke ut hvor de har det tilbudet... :-/ jeg bor i trondheim da,bare så det er sagt....også lurer jeg på om barnefaren er nødt til å være med??han jobber nemlig i et annet fylke og er ikke hjemme så ofte... :-(

Skrevet

barnefaren er ikke nødt å være med..min var bare med en kveld..dagen etter dro jeg alene og jeg var ikke den eneste..

her var det svangerskapkurs i kommuna jeg bor i..men det var så tidlig at jeg ble ikke med..og neste var rundt terminen min..

MEN så ble jeg jo etterhvert fulgt opp på sykehuset pga svangerskap diabetes..og da sa jordmor de skulle ha to dagers svanerskap kurs..var en helg..så da takket jeg ja :)

Så du kan jo høre med jordmor der du bor..eller kanskje sykehuset i tr.heim også arr sånt?

Skrevet

Jeg var på slikt kurs med nr 1. Jeg ville ikke vært foruten. Sambo var også med, han synes det var veldig greit å ha fått med seg han og. Fikk klarhet i mange spørsmål som kan melde seg når det nermer seg fødsel. Jeg fikk info om kurset hos den komunale jordmora jeg går til. kurset ble holde en hel dag inne på sykehuset i Stavanger i dette tilfellet. Vurderer å melde meg på denne gangen også, er jo blitt en hel del nye rutiner med innskrivning, barselhotell, fødeloft osv her i Stavanger sden sist jeg fødte. Men skal høre litt med jordmora hva hun mener. Mener vi fik besjed om at vi hadde best utbytte av kurset fra og med uke 31 (om jeg ikke husker helt feil).

Skrevet

Jeg var ikke på svangerskapskurs ifm. min første fødsel, og det gikk veldig greit uten! Jordmora guider deg gjennom fødselen uansett, og puste ut og inn over tid er jo ikke vanskelig!

Dropper også kurset denne gang i mitt 2.svangerskap. Fått flere tilbakemeldinger på at noen par bare blir nervøse og usikker i etterkant av slike kurs bla. pga. videoen som vises, men hver og en må jo ta et valg og gjøre det man føler er det beste for en selv!

Lykke til med svangerskap og fødsel både dere som skal på kurs og ikke!

Skrevet

Jeg synes også svangerskapskurs var veldig greit med nr 1, men tviler på at jeg skal gå denne gangen. Vi gikk 4-5 kvelder tror jeg, en av dem var omvisning på føden/barsel. Helsesøster og jordmor var med og informerte om ulike ting i forbindelse med fødsel og barsel, hadde også et par treff i etterkant av fødsel der vi tok opp ulike ting om spedbarnstida, amming m.m. Dette var vinteren 04 - fikk jenta mi i slutten av mars - i Kristiansand. Sentrum Helsestasjon.

Det som gjør at jeg aldri ville unnvært dette kurset var at jeg fikk veldig god kontakt med helsesøster, som også ble vår helsesøster da jenta mi var født, og i tillegg fikk vi tre nye vennepar med barn på samme alder som jenta vår. Helt topp. Vi treffer alle sammen jevnlig den dag i dag, og arrangerer tre-fire felles treff i året hjemme hos hverandre eller på tur.

Skrevet

Har du kontaktet helsestasjonen i bydelen du tilhører i trheim?Er også i fra trheim, og skal begynne å undersøke tilbudene om svangerskapskurs nå framover:)

Si i fra om du finner ut noe da:)

Skrevet

Jeg vil og gjerne vite noe ang trondheim bor der jeg og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...