mamma*me*nr2*imagen Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 har hatt en forkjølelse lenge nå som ikke vil gå over. er så tett i nesen og så vondt i halsen at stemmen er borte. siden jeg er gravid så kan jeg ikke ta noe av de vanlige tingene enn kan ta som skal hjelpe ved forkjølelse. som rød solhatt for eksempel. har prøvd varm solbærsaft og te og siden nasen er så tett har jeg stort forbruk har nasespray, både saltvann og litt otrivin. er det noen som har noen gode råd til meg? er så lei nå..
Zikosu og William Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 spis c-vitaminrik mat,evnt ta en c-vit tablett om dagen....jeg nevnte for jordmor at jeg hadde tatt en sånn svensktablett (1g istedet for 200mg) og hun sa det var helt iorden og ikke farlig,men om jeg virlkelig ble forkjølt ville det være verre...også kan du ta en kjele med vann og et par dråper peppermynte og "dampe" hodet med en håndkle over,løsner det meste,pluss at det er bra for huden...
Mamma til snart 4 Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 er ganske normalt når en går gravid, men jeg tok tesje med honning å sugde på, gikk over faktisk;)
Zikosu og William Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 glemte neste å ta med at det er genialt med ullsokker,har det på døgnet rundt når jeg er forkjøla,veldig effektivt om natta,men regn med å måtte vaske sengetøyet oftere...hehe...
mamma*me*nr2*imagen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 tusen takk jenter:) nå skal jeg ete honning å få tak i peppermynteolje:) c-vitaminer tar jeg allerede;)
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 før du legger deg skal du ta eit par t skjeer med sitron saft fra den lille gule flaska...da trives ikke bakteriene i halsen og dei forsvinner på bare noen dager vist du gurgler og gjentar dette morgon og kveld,gjerne etter du har spist noe også! ikke spis søtsaker(sjokkolade) osv for da trives bakteriene:( spesielt melk= fy fy...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå