englevill Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg sitter med min første kopp salvie te etter å ha lest mye pent her inne om dens fruktbare virkninger før el. Men jeg leser på andre nettsider at salvie te skal være menstruasjonsfremmende, ikke at den bedrer fruktbarheten.. er det noen som vet hva som gjør at salvie teen er bra for prøvere??
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 sitter her med min føste kopp med salvie te jeg også, veit ikke helt hvs som gjør den godt for oss prøvere, men er vel vært et forsøk, kanskje..?
englevill Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 hmm, ja.. verdt et forsøk så klart. men føler for å være litt forsiktig med den, da jeg leser at salvie te kan "drive ut fostere" og fremme menstruasjon. den har østrogenaktige virkninger osv.. men da har den vel en bevist virkning på "systemet der nede" hvertfall?!? dessuten skal den ha slimløsende effekt, og det må jo være bra! syns ikke den smaker så ille heller..
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 best å være litt forsiktig ja;) skal vel være med å hjelpe til litt med sekret å sånn ved EL siden den har en slimløsende effekt.. blir morro å se om d fungerer på oss..
M&guttane Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Det gjør jeg også? Hvor ofte drikker dere den da? Jeg regner med at jeg har El i helgen- er det for seint da tro? Hmm...
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 drakk en kopp igår ettermiddag, får vel kanskje prøve en kopp eller to idag.. drikk noen kopper i løpet av helgen du,så er du sikker;) jeg skal antakelig ha EL tirsdag..
englevill Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2008 på min pose står det 2-4 kopper pr dag. oppskriften er slik: Kokende vann, (1 kopp = 150 ml) helles over 1 ts salviete. trekkes tildekket i 5-10 min. (legg et tefat over og pass på at du får i deg de dråpene som blir hengende under tefatet) avsiles. drikk 2-4 kopper nytrukket salviete daglig mellom måltidene. litt av en oppskrift, men det er da det det står..
Lady`83 Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 leste et annet sted at den bare skal drikkes fra mens til el...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå