Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 av og til når h*n rører på seg får jeg vondt i endetarmen, akkurat som jeg har luftsmerter. spark generelt kan gjøre vondt nå, er 35+2 er det normalt? presser fælt nederst i bekkenet av og til også. Er det hodet som går nedover? eller hva?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Det høres ut som om barner er på vei ned i bekkenet, det føltes i allefall slik ut på meg når dette skjedde. Er annengangs i uke 32 snart, og min har lagt seg godt ned i bekkenet alt
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 okei h*n lå i hodeleie ved sist kontroll, så det er vell e god sjanse på at h*n er på vei nedover. Har også blitt plaget med tregere avføring, har dette også en sammenheng? Fra nå av må jeg også gå til lege på kontroller, siden det er så lang venteliste på jordmødre her(har flyttet til ny by) Flere som går til lege? vet seriøst de hvilket leie ungen ligger i og om hodet er festet?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Det kan nok ha en sammeheng, har hatt ei ukes tid meg treg mage, men har løsnet litt nå. Har vel litt å si hva som inntaes av mat også. Jeg går selv bare til jordmor, men i forrige svangerskap var jeg et par ekstraturer til legen, og hun kontrolerte leie og om det var bevegelig eller festet. Legen burde iallefall kjenne hvordan barnet ligger. Jeg kjenner tydelig hvor rompa og bena er. Men kjenner ikke selv så godt hodet og om det er bevegelig el ikke, men skulle da tro legen din burde kjenne det iallefall.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Da får vi håpe legen min vet litt om leie jeg kjenner også godt føtter og rompa, men har ikke snøring om hvor hodet er, orker ikke å kjenne så mye etter det heller.. takk for svar!
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Legene kan dette de også! De sitter med lang utdanning bak seg, og min erfaring er at selv om de ikke er spesialisert på området graviditet/fødsel som jordmor er, så sitter de allikevel med mer kunnskap på enkelte områder. Jeg har selv sluttet hos jordmor og skal ta alle de siste kontrollene hos fastlegen. Det var en lettelse å komme tilbake dit på sist kontroll etter mange mislykkede kontroller hos jordmor. Legen min forklarer alt han gjør, er grundigere enn jordmor og kan svare enkelt og greit på mine spørsmål. Han tok seg også tid til å forklare meg hvordan jeg skal massere magen for å unngå strekkmerker (helt uoppfordret). Når det gjelder leie så brukte han også lang tid på å fortelle om hvordan babyen låg, at hodet var festet, hvor hender og føtter låg, hvordan spark og bevegelser vil kjennes ut fremover osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå