Gå til innhold

Hva mener dere om dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en gutt i oktober og skal ha dåp nå i februar.Vi har stor famile på begge sider og for å få med de nærmeste pluss faddere så blir det 32-35 mennesker. Vi en et ungt par så vi leier enda og har ikke så stor leilighet. Det jeg lurer på er om det går an å ha dåp uten å måtte ha selskap etterpå? vi har verken plass eller noe veldig god råd nå etter jul. Vi har penger til det, men det blir sånn at det såvidt går den måneden. Er det noen som har planer om dåp uten selskap? eller har hatt det? og vil dt bli sett rart på? Takk for hjelpen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke ha det hjemme hos en av foreldrene deres da? Få litt hjelp av de?

Skrevet

Hvis kirken har en kirkestue eller annet menighetslokale, kan dere be om å få låne det, og bare ha en enkel kaffeservering etter gudstjenesten, hvor dere ber noen ta med seg kake? Kanskje smøre noen rundstykker? Jeg tror ikke noen vil føle seg snytt for det

Skrevet

Dere kan jo invitere kun foreldre, søsken uten barn og besteforeldre og ha det hjemme hos dere.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg hadde kunn faddere jeg som da også var besteforeldrene.

billigt og koselig var det:)

Skrevet

sliter med det samme selv.

tenkte f.x å ha det hos foreldrene mine, de har litt bedre plass,

eller bare ha besteforeldre, oldeforeldre og faddere...

bare til å forklare (om noen evt lurer) at dere bare skal ha en liten samling, har ikke plass til mer, det burde alle ha forståelse for!

Skrevet

det trenger ikke bli veldig dyrt. dere kan spørre foreldre om å ha en sammenkomst hos de etterpå, og få hjelp av familiemedlemmer til å bake kaker osv :)

og som foreslått over, bare ha noe enkelt som litt rundstykker med pålegg til mat etter dåpen :) blir ikke mye penger, men likevel koselig..

vi er også unge og leier, og har ikke plass til dåp hjemme, nå blir det ikke dåp før lenge her i gården da jeg bare er gravid enda, men når den tid kommer skal vi ha det til en av våre foreldre, mest sannsynlig svigerforeldrene mine, 20-30 stykk og bare lett mat med kaker.. får mye hjelp av familien, det får helt sikkert dere og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...