Gå til innhold

Hva mener dere om dette? Dåp uten selskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en gutt i oktober og skal ha dåp nå i februar.Vi har stor famile på begge sider og for å få med de nærmeste pluss faddere så blir det 32-35 mennesker. Vi en et ungt par så vi leier enda og har ikke så stor leilighet. Det jeg lurer på er om det går an å ha dåp uten å måtte ha selskap etterpå? vi har verken plass eller noe veldig god råd nå etter jul. Vi har penger til det, men det blir sånn at det såvidt går den måneden. Er det noen som har planer om dåp uten selskap? eller har hatt det? og vil dt bli sett rart på? Takk for hjelpen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart det går an! Det har helt sikkert familiene deres forståelse for! Og har de ikke det, så får de bidra med det økonomiske selv:-)

Skrevet

Jeg synes det ikke er rart.. Men kunne jo evt tatt bare middag med faddere. Det vet jeg det er mange som gjør.

Skjønner godt problemet ditt med økonomi, vi hadde det samme selv. Men vi lagde enkel grytrett med bare de nærmeste. Vi har riktignok ikke så stor familie da.

Men middag med bare faddere er ikke uvanlig:)

Skrevet

Det er helt greit med dåp uten selskap. Men hvis dere egentlig har lyst på en sammenkomst foreslår jeg at dere bare inviterer på kake og kaffe. Det er jo ikke så dyrt, og det er sikkert noen som kan bidra med en kake eller to. Hvis dere har liten plass er det kanskje noen andre dere kunne hatt det hjemme hos? Eller bare ha med faddere og foreldrene deres f.eks? Sjekk også om det går an å få låne et lokale i kirka til en sammenkomst etter dåpen. Lykke til!

Skrevet

så bra å høre at noen er enige med meg ;) Tror vi kommer til å slite oss ihjel med å ha nok økonomisk og få ordnet alt med så mange. Tror nok det blir bare dåp også skriver vi heller på innbydelsen at fordi det er så stor familie med mange mennesker så velger vi å bare ha dåp i kirken. middag med fadderne kan jo være koselig =) takk for tipset;)

Skrevet

Vi har liksom ikke noen vi kan få lånt plass av for familien hans bor et stykke unna og foreldrene mine er skilt og har liten leilighet de også :( Så vi fant ut at da måtte vi evt leid lokale og da blir det plutselig rundt 2000 kr i bare leie. har forhørt meg rundt på steder i nærheten. og med kaker og kaffe/brus da blir det fort noen tusen :(

Skrevet

Heisann!!

Vi hadde heller ikke plass hos oss så vi "lånte" huset til svigers og mange bakte med seg kake!!

Hyggelig og billig mot catringmat og fancye kaker fra bakeri!!!

Gjør det som blir best for dere, både med mat, kaker og gjester... i dagens samfunn er det ikke lengre noe som er normalt eller ikke alikevel;-)

Håper dere får en dag dere husker som gog og spesiell!!!

klem

Skrevet

Også føler jeg at jeg og samboeren er enige om at det viktigste er å få døpt sønnen vår. selskape for vår del er ikke veldig viktig. er bare redd andre i familien og sånn skal synes det er teit:/

Skrevet

Klart det går an å droppe selskapet, men hva med bare kaffe og kake? Er veldig koselig å samles etterpå. Be 3-4 stykker ta med en kake, det er helt normalt.

Skrevet

Går jo helt fint å ikke ha selskap. Men hva med å be med dere de nærmeste ut på en kafè for kake og kaffe, eller en liten middag? Trenger ikke bli altfor dyrt det. Men det viktigste er jo selvfølgelig å få døpt barnet..! =)

Skrevet

Dåp uten selskap er min DRØM!!!!Jeg hater alt det sirkuset rund dåpet i Norge.Dåp det er noe som foregår mellom barn og Gud og gjelder ikke alle disse mennesker som kommer og spiser mat og drikker kaffe i evighet!

Jeg kranglet allrede mange ganger med svigermora mi(som er norsk) fordi hun vil ha selskap.Jeg måtte gi opp,men jeg kommer til å bli sur hele dagen,sånn at alle gjester skal gå hjem tidlig.Jeg ønsker vi skulle bo langt borte fra svigerfamilien min.

Skrevet

Dåp uten selskap er drømmen, mye enklere når man slipper selskapsbiten :)

Skrevet

bra å se at så mange er enige med meg. er mye mindre slitsomt og bedre for økonomien å ha dåp uten selskap. I bunn og grunn er det viktigste å få døpt barnet sitt! :D og når en ikke har plass eller økonomi til det blir det best sånn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...