Gå til innhold

enda et spm om permisjonspenger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

men et veldig viktig et for min del..

så jeg håper dere damer kan ta dere tid til å svare.. er det sånn at permisjonspengene kun utgjør 65% av den inntekten du hadde fra før.. mener jeg leste dette et sted og jeg ble veldig overrasket.. trodde ikke du skulle tape noe penger på å få barn.. en liten ting til.. når nav regner ut hva du skal få, ser de da på de 3 siste årene eller de kun de siste 6 mnd.. jeg har nemlig ikke tjent særlig kroner før i år. velger de det som gir meg best uttelling eller hva? håper virkelig noen kan svare meg:)

anette med gutt i magen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kommer jo helt an på hva du velger, om du velger 44 uker med 100 % dekning, så får du jo 100 % av inntekten, eller 80 % om du velger permisjon i 54 uker..

Hvis det er mer enn 25 % avvik fra det du tjener nå enn det du har tjent før så teller det du tjener nå :) eller noe slikt.. hehe, kontakt nav om du er usikker ?

Skrevet

Nei, du skal ha 100 eller 80 % av det du tjente tidligere!

Hvis du hadde variabel lønn, skal du ha prosentene ut i fra gjennomsnittslønnen din.

Skrevet

Neida, 65 % er for de som er selvstendig næringsdrivende( der skal det vel også komme nye regler fra 2008), så du får 80% el. 100% avhengig av lengden på permisjonen din. Men, kun opp til 6 G. Hvis du har lønn på over 6 G i løpet av et år, vil du tape på det dessverre, såfremt ikke din arbeidsgiver dekker mellomlegget.

Hvis du har hatt inntekt siste 6 mnd, så vil NAV gå ut i fra den lønna du hadde rett før du går ut i permisjon.

Men, alt dette forutsetter at du IKKE er selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

tuusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...