Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hei jeg lurer på hvor mye dere kjenner inne i magen. Jeg er førstegangsfødene og synes det er litt vanskelig å avgjøre hva som er fra babyen.. Det virker som mange kjenner "mye" rundt uke 22, jeg kjenner mest bobling og leamuslignende tilstander enda, ikke direkte spark..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 er jo forskjellig fra person til person. Jeg kjenner noe hver dag og har gjort det i flere uker nå. Kjenner kraftige spark
Guttemamma87 Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Dette varierer fra person til person, men litt liv er normalt. Min mor hadde mye fostervann med meg og trodde det var noe galt med tanke på at hun ikke hadde kjent noe liv i uke 28. Men her sitter jeg med mitt barn i magen og den beveger seg så mye at jeg ikke får sove. Så mye forskjell er det liksom:) Så lenge jordmoren finner hjertelyden så er alt bra vettu:) (boblingen kan være at fosteret roterer inni magen:))
*Super*Mamman* Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg kjenner ganske mye liv. Kjenner det når jeg sitter, men spesielt godt når jeg ligger. Da sparker det veldig godt der inne ja. Hele magen hopper, og man kjenner det tydelig fra utsiden også. Er så mye liv der inne noen ganger, at jeg skjønner ikke hva den lille holder på med der inne... Rydder vell opp etter jul eller noe, hehe,,, Er koselig da:) Hvor mye liv en kjenner, er bla avhengig av hvor mye masse ( fett) en har mellom livmoren og buken. For det er ikke i livmoren vi kjenner sparkene, men i buken på en måte. Sparkene må altså være så kraftige at det går igjennom det fettet som ligger i mellom.. Noen har også livmoren lengre inn i magen, og da kan det ta lengre tid før en kjenner ordentlige spark, det sammenom en har morkaken på fremsiden. Jeg har morkaken på fremsiden, men kjente liv allerede fra uke 17. A
nina__86 Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 jeg kjente kjempe masse. kunne noen ganger kjenne formen hennas. hvordan hun lå i magen min. men vet hva jeg skal kjenne etter siden dette er andre mann. kjente og når hun hikket
laroos Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er i uke 20 i morra, og kjenner mye liv. Kjente første gang noe i uke 16, kjente det igjen i uke 17 og har siden kjent liv hver dag. Det blir mer og mer, og sparkene er blitt ganske kraftige (kan se det utenpå magen, og skvetter nesten noen ganger!). Må legge til at jeg er tynn og har knapt nok noe magefett, så det har nok bidratt til at jeg kjenner det så godt såpass tidlig. Livmora mi er svært tydelig når jeg ligger flatt. Kjenner dessuten liv på høyre side, ikke venstre. Fikk bekreftet på ul at morkaka ligger foran på venstre side, så det er svaret på hvorfor min høyre side er så 'utsatt'. Jeg kjenner forøvrig mest om kvelden, og har fast 'kosestund' med hendene på magen etter at jeg har lagt meg - har gjort det siden uke 12 for å bedre kunne merke når det er knøttet jeg kjenner og ikke. Var ikke tvil da jeg kjente noe første gang, nei! Ble overrasket over at jeg kjente noe såpass tidlig ettersom jeg også er førstegangs, men mangel på magefett er nok den viktigste årsaken. Lykke til med sparkene dine!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Tror ikke d har så stor sammenheng med hvor mye fett man har rundt magen, jeg er selv tynn, og har ikke akkurat en hyper krabat inne der, men kjenner liv nå og da, er selv i uke 22 nå.
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Hei, Jeg kjenner myyye liv! Alt fra kraftige spark til skikkelig "romstering" inne i magen.. ) Kjente de første"dultene" i uke 17 .. og sambo kjente de utenpå i uke 18. Tror det varierer veldig fra person til person! Lykke til med nurkene alle sammen!! Klem DollyD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå