Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var idag på helsestasjonen med lille tulla på 10 uker. Har bekymret meg litt i det siste, fordi det har bulet litt ut i fontanellen (det bløte punktet oppe på hodet). Da helsesøsteren så det, mente hun at det burde ses på av lege med en gang, fordi det kunne være symptom på før høyt trykk i hjernen. I tillegg hadde hodeomkretsen økt med nesten 2 cm på 2 uker, som gjorde at kurven hennes for hodeomkretsen ble ganske bratt. Det som er positivt er at lillejenta ikke har noen andre symptomer som skulle tilsi at noe var galt, hun er i fin form, gråter lite, blid og glad, og følger oss fint med øynene. Nå var det ikke mulig å få legetime før på mandag, så nå kommer jeg til å gå å bekymre meg hele helga. Er det noen som har erfaring med dette? Dersom det er for mye væske, må vel dette dreneres, og det er vel litt av et styr? Hva kan det ellers være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke noe om det. Har aldri opplevd det. Men er du veldig bekymret så ville jeg tatt en tlf. til legevakten. Hvertfall bare for å fortelle hva de har sagt på hs og si at du er bekymret. Da får du snakket med noen om det. Kanskje vil de ha deg inn? Mest sannsynlig så er det jo ikke så akutt siden hs syns det var greit å vente til mandag. Men det er deilig og lette på følelsene sine når man er bekymret!

Jeg har ringt legevakten noen ganger jeg også. 1 gang hadde lillegutt fått i seg en bit av en nøtt. Ringte da for å høre hva som kunne skje om han fikk en allergisk reaksjon. Har også ringt når han har falt. Har ikke vært inne på legevakten, men bare forklart dem problemet å så har de berolige tmeg. Det syns jeg er greit. Da er jeg ikke alene om problemet. Lykke til! Det går nok kjempebra=)

Skrevet

jeg hadde ringt til legevakten....du trenger ikke si at helsesøster har sagt noe engang.du sier bare du har ei 10 uker gammel jente hvor det buler i fontanellen...det kan og være tegn på 4 barnesykdom som følges med feber og utslett men hun har jo ikke hatt det så trenger ikke være det,å den er helt ufarlig:)men jeg hadde ikke gått hele helgen og bekymret meg du ringer legevakten med en gang og så får du garantert time så sjekker de henne så finner de sikkert ingenting,men det som skjer er en trykk å fornøyd mamma som er glad for hun sjekket jenta si:) lykke til....gi en lyd da hva legen sa:)

Skrevet

Dra på legevakta og få henne sjekka, sitt ikke å bekymre deg for noe sånt hele helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...