Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hvordan hadde dibdamene reagert hvis den nye standarden ble at mammaen hadde ungene annenhver helg og en dag i uken og pappaene resten av tiden? Tror faktisk ting hadde stilt seg anderledes da...
Dotten Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg hadde nok ikke likt det. Nå er vi sammen både jeg og barnefar, men om det hadde blitt slutt, ville jeg hatt hovedomsorgen, om vi ikke kunne ordnet oss slik at vi begge hadde henne 50 % på en måte som gikk fint for henne. Vi måtte da ha bodd i umiddelbar nærhet, så hun hadde sluppet å reise mye frem og tilbake. Men, klart, da måtte vi ha skiltes på en vennskaplig måte!
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hadde vært det samme for oss. Men dette er jo ingen "standard" - eller altså, det er ingen lover ellerno' som tilsier at det skal være slik; standarden har utviklet seg ut fra vurderinger om barnets beste, og disse går jo gjerne på hvem som har sterkest tilknytning til barnet, mest tid etc., og dette har ofte vært mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå