Gå til innhold

barn med melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Hvordan oppdaget dere med barn med melkeallergi at de hadde det? Jeg har hatt misstanke om melkeallergi siden gutten min var sju måneder og jeg prøvde å gi han yougurt.

Snakket med fastlegen om det, fortalte at han ble veldig sutrete en stund etter yougurt så fikk beskjed om å bare kutte det ut for en liten periode og prøve på nytt om en stund.

Nå i julen var det noen i familien som lurte i han litt riskrem og litt kake og da blusset det opp eksem og mye bæsj. I går hadde vi fiskeboller til middag og ga han litt hvit saus. Det endte med ti fem bæsjebleier med slimete innhold og elveblestaktig eksem i ansiktet og halsen. Har lest litt om melkeallergi og det høres ut som han har det. Legen sier han er for liten til å testes?? Har jeg krav på å få han testet, eller er jeg hysterisk? Det virker som han tåler ganske lite så er redd for at han skal bli skikkelig dårlig . Han er ti måneder nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får barna forstoppelse av søte melkeprodukter, men yoghurt tåles. Jeg tåler mindre, min reaksjon er veldig sterke magesmerter og diare.

Jeg ville kuttet helt ut alle melkeprodukter om jeg var deg, det er jo tydelig at han reagerer på det!

Det er heller ikke anbefalt å gi barna melkeprodukter før de er 1 år. Magen er ikke alltid klar til å takle det, og det kan sparke igang en allergi som kanskje ellers kunne vært unngått.

Skrevet

Heisann!

Det er jo tydelig at sønnen din har en slags allergisk reaksjon, og var jeg deg har jeg nok ville testet ham.

Snuppa mi har atopisk eksem, og har hatt det siden hun ble født. Hun ble derfor henvist videre til hudlege da hun var 4 mnd og ble da testet for matallergi (melk og egg). Og hun fikk utslag på begge matvarene. Hun ble testet på nytt når hun var 1,5 år, og var fortsatt allergisk, så hun går på diett enda(er nå 2 år)...:)

Jeg har også en sønn som har atopisk eksem, og han skal også inn til allergitesting nå snart. (han er 7 mnd)

Gutten din er ihvertfall ikke for liten til å testes, der tar legen din feil!

Skrevet

hei hei

selvfølgelig kan du få han testet. har en gutt med melkeallergi og dette fannt vi ut på sykehuset da han var 2 mnd. han går på melkefri diett altså neocate erstatning. vi skal fremprovosere dette med vanlig nan i februar for og se e eventuell reaksjon. hvis vi da får en reaksjon tar vi en blodprøve hvor de sjekker om han har allergi for melke og egg proteiner. sa svaret er ja du kan finne ut av det. syntes legen din burde stille opp litt mer sende dere til en som har mer peil en spsialist eller noe. vi kom oss inn på sykehuset pga gulping og det var sånn vi ble satt i kontakt med de riktige folkene. ernærigsspesialister kan hjelpe deg.uansett da så vokser de aller aller fleste barn av seg melkeallergi så bare vær varsom du med hva du gir. slå opp om dette på nettet fordi han kan ha laktose inntoleranse som er melkesukkeret eller noe eller melkeprotein allergi. med andre ord må du sjekke nøye hva produkyer inneholder.

håper det var litt til hjelp. har vært frustert selv og skjønner deg godt.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...