Gå til innhold

noen som har leid egen leilighet i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orket ikke å dra opp den ganle tråden min fra i sta, så da lurte jeg på ang ferietur for store og små barn samtidig. Vi har da til sommeren 5 barn i alderen 6 mnd til 17 år. sier seg selv at det blir både dyrt og upraktisk å chartre en tur, så vi tenkte å snekre sammen tur selv. Leie privatf.eks. erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har leid privat i Spania. Det var litt sånn gjennom noen som kjenner noen.. Vi reiste uten barn altså..

Vi gjør det nok ikke igjen. Leiligheta var fin og alt sånn, men da vi kom fram var det ikke nok dyner og ikke nok sengetøy. Vi fikk kun 1 nøkkel og det er litt styr når man ikke er sammen hele tiden.

Vi måtte vaske etter oss og det ble litt stress pga reisetider o.l. Vi måtte også vaske sengetøy og hånduker. Ikke bare bare å rekke det om morgenen før man skal reise.

Ellers så ble det ikke billigere enn å ha reist charter heller..

Tror nok at om vi skulle leid leid hus el leilighet ville vi gjort det gjennom et byrå. Da slipper man å forholde seg til praktiske ting som vasking o.l.

Skrevet

Hei.

Vi har leid leilighet i Spania og tatt rutefly ned. Helt topp! Synes det er mye bedre å reise slik enn en chartertur. Vi var 3 barn og to voksne. Hadde leiebil med barneseter som vi fikk på flyplassen og hadde den i tre uker. Leverte den på flyplassen når vi dro hjem.

Det finnes masse utleie muligheter på nettet både leilighet hus og bil.

Lykke til

Skrevet

Vi har egen leilighet i Tyrkia, og jeg lover - det er noe helt annet enn å dra på charterhoteller! Bedre utstyrt kjøkken, større soverom, bedre senger, større bad (og gjerne minst to bad), basseng som renses skikkelig osv.

Sjekk ut tyrkiahus.no for eks eller finn.no

Skrevet

Hei!

Vi har flere ganger reist til Spania og leid bil og bodd privat, altså leid gjennom venner, nå har svigerforeldrene mine kjøpt seg hus og vi skal ned for andre gang til sommeren i tre uker.En uke sammen mine foreldre og to uker sammen venner. Denne gangen har vi med tre barn, 3mnd, 3 år og nesten 6 år.

Vår erfaring er at det er mye billigere og reise på slike turer selv om vi leier bil, det er billig i Spania da, spiser og drikker godt og gjerne reiser på to-tre dagers turer der vi bor på hotell, enn å reise på charter der du ofte blir "låst" til både opplegg, sted osv. Vi vasker alltid etter oss, må bare forberede litt så går det greit.

Vi har alltid hatt egen stor veranda så barna kan være ute med eget badebasseng, nå liker vi og lage egen mat og råvarene er prima i Spania, drikkevarene også!

Har alltid funnet et bra basseng eller strand i nærheten som passer for oss og ellers er det lekeplasser og mye annet som er laget for unger der. Fine shopping muligheter er det også. Akkurat passe flytur også, ca 4 timer, selv om det ikke er avgjørende.

Vi har funnet ut at i noen år med små barn ønsker vi og gjøre det de liker, så får vår utferdstrang vente til de blir større!

Skrevet

tusen takk for mange fine tips!!! Flere?

Skrevet

Vi har gjort det flere ganger, da vi har 4 barn tilsammen og synes det er en litt roligere ferieform. Vi leier gjennom www.spaniasommer.com og har alltid vært heldig med rekkehus/ eneboligene vi har leid. Det er mange store eneboliger som gjør at flere familier kan leie sammen dersom det er ønskelig. Fastlands Spania er veldig fint, vi pleier å leie i områdene mellom La Manga (Murcia flyplass) og Alicante.

Leiebil får dere også billigst (vår erfaring) på www.carjet.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...