Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 I det ene sekundet truer han med rettsak, for han skal ha full omsorg. Men aldri om han ringer ungen mellom hver gang han ser Nn eller noe. Og det er alt fra 3-6 uker mellom hver gang. Nå har jeg ikke fått barnebidrag på 2 mnd... Kan jeg bruke det i mot han i en eventuell rettsak? Orker ikke skrive hele historien her nå =)
Lille L Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Det er bare trusler for og skremme deg. Bf her holdt på også sånn, men han kom aldri no sted med det. Seff vil det se dårlig ut i evt rettsak at han ikke har betalt barnebidrag. Men hvis jeg var deg så hadde jeg gått til TK og sakt at han ikke betaler barnebidrag så du får sånn forskudd så går det som gjeld for han:-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 er barnet gammel da? huff,slitsomt når fedrene holder på sånn!! har en selv som vil ha 50-50. men da må han gå rettens vei, jeg syns de er får små enda (3 og 1 år) + baby på 3mnd. jeg gikk gjennom tr.kont med bidraget,ellers hadde de ikke fått en krone. grunnen til 50-50 for han er økonomisk, han mister snart huset, betaler aldri regninger å ser vel sitt snitt til å bli "rik" (som han selv sa) med å ha 50-50.. skjønner ikke tankeganen hans.. (han tjener BRA, utbet 26-30000 pr mnd.. men søler bort alt)
Gjest marie-s Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Vel du kan jo fortelle han dette da: Dersom dere har 50-50 så vil ikke han bli rik av det, snarere tvert i mot. Det eneste dere da vel kunne få i støtte er en barnetrygd hver. Den som tjener mest må forsatt betale bidrag til den som tjener minst og med den inntekten han har så vil han ikke kunne få overgangstønad eller bostøtte. Den eneste måten han kunne klart noe slikt på var nok om dere delte barna mellom dere, noe som nok skal mye til. Ellers så vil han i steden for å betale så mye i bidrag være med på å betale full barnehage/dagmamma, alle fritidsaktiviteter, han må ha mat og utstyr selv til barna når de er hos han og han må være med på alle utgiftene når det gjeler klær osv. Setter han opp dette regnestykket vil han nok se at han kommer veldig godt ut av det økonomisk med å kun betale bidrag.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 kald han inn til mekling og spør hva han driver med. da blir han kansje passe flau
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå