Stratos med 3 barn Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Må bare sjekke! Er dette normalt? Gutt 16 mnd blir sinna for feks at han ikke får vaske hendene lenger (søle/leke med vannet i vasken). Han hyler, skriker og raser. River seg i håre, biter seg selv, drar seg i ørene, tramper med bena, hiver seg ned. Tårene spruter... Jeg tror det var alt! Holder på i flere minutter. Er dette normalt? Tenker da spes på "selvskadingen". Og hvis det er normalt, blir han enda værre når han er 3 år (trassalderen)? Og om det høres litt voldsomt ut, hvor kan man få hjelp evt? Altså; jeg sier i fra mange ganger før jeg tar han vekk fra vasken. Jeg overser han og forsøker til slutt å prate rolig med han, forklarer igjen og forsøker finne på noe annet. Det gir seg da etterhvert.
*ale* Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jenta mi hadde slike anfall i en periode i den alderen. Tror det er ganske vanlig. Jeg løste det ved å ta henne vekk fra situasjonen og å holde henne forsiktig "fast" på fanget mens jeg snakka rolig til henne til det roet seg ned. Forsvant av seg selv etter noen uker... Treårstrassen ble ikke sååå ille *trøste*
Stratos med 3 barn Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Flott! Da er det greit Bare redd det var noe jeg burde hjelpe han med, men er det flere som har vært sånn er det nok normalt
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Høres ut som min eldste på den alderen bortsett fra det med riving i håret, bite seg selv og det, men han dunket gjerne hode i gulvet eller veggen i stede da. Han ble så sint at jeg totalt mistet kontakt med ham, han hadde mange raserianfall pr dag og de varte lenge hver gang. Gikk vel over etter en 5-6 uker for å å komme tilbake igjen en stund senere, gå bort osv. Gikk i bølger rett og slett. Han hadde sine anfall som 3 åring og 4 åring også, men på en litt annen måte og ikke SÅ ille. Tror barn som trasser kraftig som så små får det lettere senere, merker i hvertfall det godt nå på mellomste osm er 3 år og virkelig har trass nå, men som ikke var så veldig trassig når han var rundt 1,5 år.
Kaffemocca Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Aner ikke om det er vanlig, men min sønn på 18mnd har holdt på sånn i noen uker nå. han blir ildsint og ingen ting hjelper de første minuttene, men når han har skreket fra seg litt kan jeg ofte løfte han opp og holde han inntil meg og han roer seg da og vil gjerne kose litt.
Stratos med 3 barn Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 Oi takk! Da skal han få rase så mye han bare vil nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå