Gå til innhold

Hvor vanlig at fedre er med på kontroll hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg spesielt på de gangene tema som f.eks fødsel skal tas opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var med kun på en ul og en jordmortine sist og den timen hos jordmoren var anngående fødsel.

Denne gangen har han vært med på to UL(en privat) og jeg tror det er nok for han. Han vet jo hva vi går til og jeg går ikke til jordmor denne gangen.

Han er jo også på jobben da jeg har legetimer og har ikke rett eller tid til å ta fri.

Skrevet

Kjæresten min var med på ul, og har vært med på annenhver kontroll.

Skal være med nå som vi skal snakke om fødsel + kurset på ullevål:)

Tror han synes det er fint å delta litt.

Skrevet

Min mann har vært med på 1 kontroll til nå i svangerskapet, i tillegg til ordinær ul (har bare vært på 3-4 kontroller til nå). Men det er fullt mulig å ha med mannen på alle kontroller, hvis det er det du lurer på.

Forrige svangerskap var vi og på fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen, så da fikk vi masse informasjon om fødselen. Så kjenner ikke verken jeg eller han har så stort behov for informasjon denne gangen.

Skrevet

Hei, jeg går annenhver gang til lege og jordmor. Mannen min er med på alle timene til jordmor, noe han ønsker selv... Jeg tror han syntes det er veldig kjekt å være med... Dette er vår første...

Skrevet

kjæresten min var med til legen ca i uke 12 ( for å høre hjertelyden(e)) var med på ordinær ul. har vært med på 1 ul etter det. jeg går ca hver tredje uke pga tvillinger.. om to uker skal jeg begynne å gå en gang i uka. han vil gjerne være med hver gang.. men går ikke når det er så ofte og jeg klarer ikke alltid å få tidlig eller sene timer. var der i dag.. fikk sen time neste gang.. uke 32 så det blir koselig. skal også bli med til jordmor neste gang.. tenkte å prate litt om fødsel da..

Skrevet

Kun på UL og fødselsforberedende kurs. Er stort sett rett inn og rett ut hos legen, litt lytting av hjertelyd og diverse småplager som må diskuteres. Like greit å spare typen for det ;-)

Men fødselsforberedende kurs tror (håper) jeg kanskje han får noe ut av.

Skrevet

Sambo har aldri vært med på vanlig kontroll, men han har vært med på alle ultralyder, målinger og svangerskapskurs :) Synes forsåvidt at det var greit å få prate med jordmor uten sambo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...