Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger til NAV- trenger hjelp!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i permisjon i slutten av februar, og kom på en sak som jeg ikke har funnet noe svar på. Pappapermisjonen er jo 6 uker, og min samboer vil gjerne ta ut disse til sommeren. Planen var da at han gjør det når jeg tar ut ferie. Men, han har 6 uker perm, jeg har 5 uker ferie. Betyr dette at han må ta den siste perm.uken etter at jeg er helt ferdig med min permisjon???? Det vil jo si til neste år en gang. Han kan vel ikke ta den sjette uken samtidig som jeg har permisjon...Håper dere forsto spørsmålet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan jo dele opp permisjonen sin akkurat som han vil, men du er klar over at du kun har 4 uker og 1 dag ferie når du har permisjon ?

Evnt om han vil ta ut 6 i strekk må jo du enten tilbake på jobb, eller så kan du jo også være hjemme, men da får dere jo litt mindre betalt..

Skrevet

Men om man får pengene utbetalt fra arb.giver, og man har 5 uker ferie hos arb.giver, da har man vel 5 uker da? Eller er det jeg som tenker helt feil her?

Skrevet

Vi kommer til å dele opp permen hans. De fire første tar jeg ut ferie,så går jeg tilbake i jobb de to siste ukene hans. Dette fikk vi tips om på lønnskontoret.

Vil du ikke jobbe fullt, så kan du jo ta ulønna permisjon de ukene som ikke dekkes, eller jobbe deltid.

Skrevet

til queen of..

Den femte uka er vel uten lønn??

lønner seg å sjekke med lønnskontoret...var den beskjeden jeg fikk i allefall

Skrevet

Men det er jo feriepenger jeg jobbet meg opp i fjor som "betaler" den 5 . uka... Og de trekker jo feriepenger i år for å dekke den 5. uka neste år også... Hmm.. Jaja.. Jeg får sjekke med nav og lønningskontoret..

Skrevet

Jeg regner da med at jeg har 5 uker ferie????Det har jeg hatt i flere år. Det bør det vel være uansett om NAV el. arbeidsgiver betaler ut lønna. Uansett så kan man vel sikkert lage noen interne avtaler med arb.giver om dette vil jeg tro. Men, da ser det ut til at sambo må ta den siste uka si på nyåret neste år i alle fall. Jeg har en sånn type jobb, at å jobbe en uke midt i permisjonen ikke har noe for seg.

Dette må vel være en situasjon som mange kommer bort i. så vidt jeg vet er det jo veldig mange som har 5 uker ferie i tariffavtaler osv.....

Skrevet

Sist jeg var i permisjon( for øvrig 6 år siden) så hadde jeg 5 uker ferie, men da var jo pappapermen bare 4 uker. Jeg tok alle 5 ukene midt i der, og det var ikke noe problem den gangen. Og som Queen sier: Man får jo ikke penger fra NAV i ferien uansett, dette går jo på opptjening av ferie fra året før. Og opptjening av FP i permisjonsåret er jo ikke noe å skryte av allikevel.

Skrevet

jeg skriver opp 6 uker ferie når far tar fedrekvoten. Det er det samme for nav hva jeg gjør i dette tidsrommet så lenge de ikke betaler meg for det. Så ordner vi resten med jobben til far.

Skrevet

Ja, det var lurt. Det kunne jo hende at du hadde en uke tilgode fra 2007, så da trenger jo ikke NAV å bry seg med det. Men da skal du vel egentlig tilbake i jobb en uke tidligere enn det NAV tror også da, i og med at din ferie også forskyver permisjonen din. Men det skulle vel ikke by på noen problemer.

Skrevet

Det står på nav.no at du kun har krav på 4 uker og 1 dag, men kan jo bare avtale dette med jobben din..

Men det har jo noe i sammenheng med hvor lenge du kan ta ut ferie med utsetting av permisjon osv, men det spiller vel ikke så stor rolle når faren skal ha permisjonen sin da ? :)

Skrevet

Grunnen til at det står 4 uker og 1 dag hos NAV, er jo helt sikkert fordi det er det ferieloven gir alle arbeidstakere rett til. De kan jo ikke skrive 5 uker, da ikke alle har 5 uker ferie i Norge. Selv om jeg har inntrykk av at de fleste har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...