Mariah82 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Noen dager er jeg helt for å begynne å prøve, andre dager tenker jeg at det er uaktuelt enda. Egentlig så begynte vi prøvingen i fjor, hadde et vikariat og tenkte det ville være perfekt å gå ut i fødselspermisjon rett etter vikariatets slutt. Men så dukket alle tiders mulighet opp i form av ny jobb, og p-pillebrettet ble raskt hentet frem fra glemselen. Nå er det slik at det som virket som drømmejobben egentlig ikke er utfordrende i hele tatt, men siden det tar seg fint ut på cv'en (anerkjent firma) har jeg fortsatt (midlertidig dette også, ett år). Men det er ikke ideellt å gå slik...og hadde det vært slik at det var bare å velge og vrake her i området med jobber av interesse så hadde jeg sluttet tvert. Men så var det det her med barn da...De dagene jeg tviler tenker jeg at det er bedre med fast jobb for så å gå uti permisjon, lønna blir bedre (selv om jeg har 300' i dag også, og fint kan klare seg på det), hva vil skje om jeg får et barn og ikke har fast jobb...blir det problemer å få noe i ettertid...Spørsmålene er mange, svarene få, og jeg er like forvirret. Tror kombinasjonen jobb jeg ikke trives i (jobben/miljøet/organisasjonen, ikke temaet) + tanken på bedre økonomi under svangerskapspermisjonen gjør meg enda mer forvirret. Jeg har jo lyst på barn nå, men 'snillpikesyndromet' er altfor dominant tror jeg;) Noen gode forslag? Trengte å få ut litt steam...
Nurket11 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Alltid gordt å få ut litt steam Jeg skjønner deg godt jeg. Penger er et uendelig mas uansett hvordan du vrir og vener på det og du vil aldrig føle du har nok og aldri føle at du har råd til å få barn. Selv er jeg klar for å få barn nå men er kynisk nok ti lå time det inn slik at jeg ikke går glipp av noe ekstra penger på slutten av året! Fordelen din hos arbeidsgiver er at de ofte, spesiellt hos yngre kvinner er "redd" eller "på vakt" for jenter som typisk er i fast forhold og midt/slutten av 20 årene - de vet jo at det er en stor utgift å ha noen der på opplæring for så å miste de i 1 år..så ansette vikar. DERFOR er det nok mange som er gald for at det er en som søker som kanskje akkurat har fått barn og tenker at det forhåpentligvis er en stund til neste mann.....jeg vet at det er ting de tenker på på min arbeidsplass! Tror man finner en løsning og utvei uansett situasjon! Lykke til med avgjørelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå