Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Skulle kose meg med en ''UTEN'' alkoholfri øl, da mange har sagt at denne er ganske god. Men så leste jeg bakpå flaska og der sto det jo 0,6 g alkohol... Jeg vet at det er veeldig lite, men fikk likevel litt sjokk! Hvorfor står det alkoholfri hvis den ikke er fri for det da? Rakk bare å ta noen slurker da, men likevel... Er det flere enn meg som har trodd den var helt uten? Følte meg nesten litt dum. Leste etterpå på lommelegen at det var helt ok å ta en alkoholfri øl en gang i blant, da det var snakk om så veeeldig lite alkoholinnhold. Så jeg slappet bedre av etter det, tok jo bare noen slurker før jeg fant det ut. Men de som ikke vet om det kan jo hende tar det veldig ofte.. Ble ikke hysterisk eller noe, men lurer rett og slett på om det er flere enn meg som ikke har visst det? Samboeren min visste det heller ikke.. Greit for oss som vil være helt avholds å vite at det er alkohol i det, om det så er veldig lite. Eller kanskje det rett og slett bare er meg som ikke har fulgt med i timen... :s
2 tette - med flette Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Oi, er det det ? Jeg drakk en del alkoholfri øl på nyttårsaften jeg da.. Trodde det var 100 % frit for alkohol.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Tro rat grunnen til at det er litt alkohol i den er fordi det ikke går an å lage helt alkoholfri øl... For de må stoppe prossessen før det blir alkohol i den, og da blir det alltid litt... Mener å ha lest/hørt det, men kan ikke garantere at det er sånn.. Men tror det.
2 tette - med flette Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024494806.38 Der står det faktisk.. Men man skal jo drikke veldig mye for å i det hele tatt klare å komme opp i 0,2 % promille.. men er jo utrolig dårlig gjort å lure folk på den måten !
Jannamor Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Det er noen som er uten alkohol min ikke den som heter uten. Jeg drikker ikke øl så jeg vet faktisk ikke, men vet at det finnes helt uten ja
2 tette - med flette Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Alle merkene må jo være med alkohold da, for i den artikkelen så stod det på at det var alkohol i Uten, Munkholm, og Clausthaler...
-prøverpånytt- Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Hvilken lett øl var dette gjaldt?Jeg fant fram en Clausthaler lett øl fra Hansa nå og på den står det ingen ting.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Det var ihvertfall det i Uten.. Synes det er greit å være obs på. Jeg visste ikke noe om det, og tenkte kanskje det var flere som meg der ute..
Kamel*Jente150408*:) Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Har hørt det er alkohol i kefir og surmelk også...
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Ja det er heldigvis veldig lite alkoholinnold. Men den heter jo for søren meg uten... Kunne jo godt stått litt tydeligere på flaska synes jeg
Suturtang Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Er det sant?????Jeg drukket ganske mye alkoholfri øl i sommer da jeg var gravid!!!!Hvorfor står det ingenting på flaska?
2 tette - med flette Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Hvis dere leser den linken jeg la ut så har bryggeriene forklart seg der : http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024494806.38
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 4. januar 2008 #14 Skrevet 4. januar 2008 What? Jeg er glad i Munkholm, og mener bestemt at det ikke står noen verdens ting på flaska om alkohol..Bra at jeg ikke har hatt lyst på kullsyre i svangerskapet hittill da...Fy fa.. så dårlig!
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Ifølge Ringnes så behøver man ikke å opplyse om alkoholinnhold som er mindre enn 0,7 %. Og jeg fikk også opplyst om at det er det samme alkoholinnholdet i yoghurt og kefir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå