Gå til innhold

hvorfor er det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nr 1 sier "hei jeg er graivd"

nr 2 svarer "å så koselig, det kommer til og bli masse jobb og dere må stå opp tidlig vær dag, det kommer til og bli tøft for parforholdet deres, dere må passe på og ha barnevakt innimellom sånn at dere får tid til værandre, men da er dere så slitene at dere bare kommer til og sove"

ingen sier sånn om man bagyner på ny jobb eller skole

nr 1 sier "hei jeg har fått ny jobb"

nr svarer "å så fint, men det kommer til og bli masse overtid og du må stå opp tidlig vær dag og det er ikke sikkert at du liker skjefen og kansje lønna kommer forsjent og ikke kan du ta ferie når du vil"

hvorfor er det greit og si sånn når man er graivd og ikke i noen annen sammenheng?

(snakket med min gravide venninne i sta som var helt liveredd for at hun aldri skulle ha et ledig øyeblikk igjen etter og ha fortalt folk at hun var gravid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn, da? Kan ikke huske at noen sa noe sånt til meg da jeg var gravid. Det eneste jeg fikk høre var at sexlivet kom til å gå rett i dass, men det har vel ikke akkurat slått til ;o)

Skrevet

Hehehe=)

Ja folk sier ikke sånn i andre situasjoner... og jeg personlig syns nå jobb og skole er mye mer slitsomt enn unger...

dessuten har eg aldri sovet så lenge som jeg gjør nå med en mini...=P

Selvfølgelig er det tungt, men det er vel alt annet også til tider?

Skrevet

hm... jeg hørte masse sånt og flere jeg kjenner har klaget på det, men det kan jo hende at det er vennekrettsen min som er sær?

Skrevet

ja, huser jeg fikk beskjed om å sove alt jeg kunne, for ble ikke mye avslappning etter at han kom ut..

og når jeg gikk på overtid (17 dager tilsammen) fikk jeg beskjed av enkelte at jeg bare burde prise meg lykkelig for da fikk jeg opparbeidet meg mere søvn og energi. jada! særlig... sov knapt noe de siste ukene, for håpa hver kveld at det skulle være kvelden noe skulle skje heheh :)

Skrevet

hmm, jeg husker bare at folk sa til meg.. husk å ta godt vare på den første tiden, den får du aldri igjen.. åh, når ... og.... var baby så sove de heeeele dagen.. husk å sov når babyen sover for å hente deg inn igjen etter fødsel osv..

eeeh, her sov babyen lite og skrek mye, jeg vill bare at tiden skulle går fort, sånn at han ble større og kunne si hva det var som plagte han..hehe nå angrer jeg litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...