Gå til innhold

Operasjon av mandler vs fødsel!?!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk høre en fin en igår..

min kjære kjære kjære ektemann er idag lagt inn på sykehuset for å operere ut sine mandler...

på sykehuset fikk han da igår høre at han måtte forvente et mareritt i tiden etter.. Man ønsker visstnok heller å gå gjennom tre fødsler enn å operere ut mandlene... selvfølgelig er det da snakk om smertene man vil ha i de to hendelsene...

hva tror dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg må være det dummeste jeg har hørt! Har selv operert ut mandlene men ikke født ennå, antar at det vil bli litt vondere gitt!! ;)

Skrevet

Håper da ikke det er så vondt å ta mandlene.. For de skal jeg ta når jeg er ferdig med graviditeten.... :-/

Skrevet

Mandlene har jeg tatt. Å det er grise vondt etterpå- men å føde er 10 gang værre ;)

Skrevet

huff da...hehe..ikke meningen å skremme altså....

gav min kjære beskjed om å vise meg vedkommede som kom med det utsagnet når jeg kommer på besøk til han i ettermiddag...for akkurat den diskusjonen der kan jeg love at jeg vil vinne....

knurr...................

Skrevet

Hehe, det var da alvor til utsagn å komme med! ;-)

Nå er vel dette veldig individuelt, jeg fjerna mandlene for noen år siden og fikk selvsagt (heldige meg) infeksjon etter operasjonen. Så for min del må jeg si meg enig i utsagnet, jeg ville heller født enn å fjerne de igjen!! (Har allerede født et barn, så ja - jeg vet hva jeg snakker om) Men det er heldigvis ikke så mange som opplever det jeg opplevde etter operasjonen!! Så om operasjonen går som planlagt, er nok ikke det å fjerne mandlene noe som kan sammenlignes med en fødsel - når det er snakk om smerter! :-)

Skrevet

Jeg har også fjernet mandlene med påfølgende innfeksjon og jeg syns fortsatt at fødselen jeg hadde sist var mye værre/vondere.

Skrevet

mphs: ja, det er selvsagt forskjellig hvordan smerter oppleves, og forskjell fra infeksjon til infeksjon, og ikke minst fødsel til fødsel. Mine fødselssmerter opplevde jeg som positive, jeg fikk noe ut av de og de hadde et mål, en mening (selv om fødselen varte et lite døgn)! :-)

Mens de postoperative smertene etter tons-operasjonen, var det absolutt ingen mening med. Jeg ble sendt hjem uten skikkelig post-operativ legesjekk, og med en feber som ikke ble tatt på alvor. Klarte ikke å spise, og knapt nok å drikke på 14 dager. Oppsøkte legevakta 5 dager etter operasjonen, og hadde da en skikkelig streptokokk infeksjon, både i munnhulen, operasjonssåret og trolig lengre ned i svelget. Fikk antibiotika, smertestillende og betennelsesdempende, og med beskjed om at dersom feberen min ikke var borte inne 24 timer ville jeg bli innlagt for intravenøs antibiotikakur. I ettertid viser det seg at legen som opererte har gjort en feil, så egentlig skulle jeg vært operert på nytt, men det blir ikke aktuelt - jeg nekter! ;-)

Men som sagt, dette er individuelt - både fødsel og operasjon! :-)

Lykke til til HIs mann!! :-)

Skrevet

Jeg har gjort begge deler, å ta mandlene synes jeg var 100 ganger værre i etterkant...

Tror jeg velger fødsel.

Skrevet

Forskjellen på å føde og å fjerne mandlene må jo være at når du fjerner mandlene kan du bøtte i deg smertestillende, men når du føder må du klare deg mer eller mindre uten.

Skrevet

nå har jeg aldri operert ut mandlene mine..men sist gang jeg fødte endte jeg opp med et smertehelvette de neste seks ukene.

de første fire ukene gikk jeg på de "hardeste" smeretstillende de kunne gi meg (ammet jo tross alt,og nektet å slutte med det)...

Det å verken kunne sitte,gå,ligge eller stå uten smerter så ille at..ja...eneste jeg kunne gjøre var å gråte og håpe det skulle gå over...

etter en jæævlig fødsel og et smertehelvette uten like i etterkant så nekter jeg å gå med på at å operere et mandlene er verre..beklager...

jeg klarte å spise og drikke uten problem,men var redd for hver liten bit jeg tok i meg i frykt for å måtte gå på do.....

ja, fødtsler og operasjoner er forskjellige..men at en lege an generelisere det så til de grader å si at det er verre å operere ut noen mandler....ååh...knurr....

mannen min vet at hvis han prøver seg med en slik sammenlikning så vil han få gjennomgå....

og er ikke det at jeg ikke tror det både kan være smertefullt og ille for han i etterkant..for guds skyld det vil overaske meg sterkt om han ikke har det ille i ettertid..men er legen jeg reagerer på....

nei,håper nu bare det hele går bra jeg slik at han kan bli ferdig med det hele..skjønner ikke hvorfor han overhodet gidder å få de fjernet,men han om det... :-( håper nu bare han ikke trenger å ha det så mye vondt...liker ikke å se at han har det vondt :(

og om en uke skal vi på kjærestetur..han MÅ være bedre til da...sukk...

Skrevet

Fårstår du ikke hvorfor han fjerner de? Er han ikke veldig ofte syk(halsbetennelse) med skyhøy feber?

Skrevet

nope...gjør ikke det...

han var visstnok plaget med det når han var mindre..

er ikke meir syk enn jeg er.. men han mener han har dårlig ånde..kan ikke si at han har det..ikke værre enn hva alle andre har om morningen...

så må ærlig innrømme at jeg skjønner ikke hvorfor..men legen har klart å overbevist han om at det ville være en god idè å operere de ut...

de har klart å overbevist han om at da vil han bli mindre syk og få bedre mårraånde...og nei,han er ikke oftere syk enn den vanlige feberen en gang i året når det går overalt...menmen...

operasjonen skal visst ha gådd bra,så får nu håpe han ikke blir så veldig plaget nå framover...

Skrevet

OK såpass.

Jeg hadde veldig mange betennelser hvert år med doble penisilin kurer hver gang og over 40 i feber. Mandlene mine var like store da jeg var frisk som ande sine var når de hadde betennelser så det var rimelig tett i helsen min.

Nå har jeg utviklet alergi mot penisilin etter all bruken av det tidliger.

Fint at det har gått bra med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...