Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir 21 mnd mellom mine barn. Er det da lurt å kjøpe tvillingvogn?? Har nettopp begynt å tenke på det. Eller går det grreit å trille den største mens jeg bærer den lille i et bæresjal eller noe lignende? Hva blir mest praktisk? Babyen kommer til sommeren, så vi blir sikkert mye ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker.. det blir da altså 22 måneder mellom mine to.og har tenkt mye på det samme.. så lurer i grunnen på dette jeg også.. hehe

Skrevet

Jeg har termin med nr 2 om 13 dager, og har fra før ei jente på 17 mnd.Skal ha jenta vår hjemme to dager i uka, og i barnehagen 3 dager i uka etter fødselen. For oss ville det vært utenkelig å ikke ha søskenvogn, da hadde vi blitt sittende inne de dagene hun er hjemme sammen med oss. Hun elsker å sitte i vogn, og vi er glade i å gå turer. Hadde ikke lagt ut på tur med henne i sportsvogn og babyen i bæresjal, på trilleturer er det godt med vogn til begge, da har de muligheten til å sove dupp samtidig som vi er ute! I tillegg tenker jeg på byturer (ikke at vi er så ofte på byen med hele gjengen, men). Når jeg og sambo skal på byen med to småbarn, er det greit å kun ha ei vogn å holde styr på - da han den andre mulighet til å bære varer og kan handle uten å måtte dra på vogna hele tiden.

Vi har kjøpt ei billig søskenvogn, titanium baby, til 2000,- og kjøpte med mykbag til babyen til 500,- i tillegg. Om det viser seg at vi kun får brukt vogna i et par mnd så er det ikke mye penger bortkasta, og vi har mulighet til å selge den og vi skulle ønske det. Dette er populære vogner for f.eks. barnehager og dagmammaer!

Mitt tips er å vente til dere kommer nærmere fødselen, se hvor godt storebror eller storesøster trives i vogn. Om han/hun liker seg, så kjøp ei billig og god vogn (kan anbefale den vi har, den er stødig og god) som gjør hverdagen deres lettere! :-)

Skrevet

det er 23 mnd mellom mine og jeg brukte søskenvogna utrolig mye. Gikk mye tur da. Storebror trivdes å sitte i vogn han da. dessuten sov han på dagtid enda, og da var det greit å ha vogn til begge.

Skrevet

Dattern min er ca 2 når lillebror kommer. VI har kjøpt Phil&Ted E3 vognen med søskensete som man kan sette både foran og bak på vognen. Veldig smart og kjempeherlig å trille. Det smarte er at den er som en helt vanlig vogn - jeg synes ofte søskenvognene blir så brede.

Storesøster går i barnehage full tid, så det vil jo være mest jeg og babyen som er ute på trilleturer. Men til og fra barnehagen må vi trille alle mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...