Gå til innhold

Første dag i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tiden kommet for oss også, ser ut som det går veldig bra, de to første dagene var han veldig opptatt med alt nytt, merket ikke om jeg var der eller ikke. I dag har jeg dratt hjem, blir spennende og komme tilbake, kanskje han ikke savner mammaen sin i det hele tatt he he... Tenkte og ta noen korte dager neste uke, siden jeg har anledning til det, noen med gode erfaringer?

Ellers har vi det bra, godt nytt år alle sammen :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde vi innkjøring på minstemann i høst. Det gikk kjempefint, men hadde noen uker med rolige dager så overgangen ikke ble så stor.

Det går nok så bra, stas å få leke med nye leker og mange barn.

Lykke til videre..:-)

Skrevet

Så fint å høre at han er mer opptatt av de nye tingene enn mammaen sin :o)

Vi hadde veldig god tid til innkjøringen av begge barna da de begynte i barnehage. Selv i høst, da det bare var snakk om bytte av barnehage, brukte vi en god uke, der vi var med ett barn hver barn i ett par dager og deretter fortsatte vi med korte dager. Så lenge man har anledning så mener jeg at man ikke trenger å stresse, men la den lille få bruke den tid han/hun trenger. For ikke snakke om at det kan være godt for mor og far å se at barnet trives og blir trygg i nye omgivelser.

Lykke til :o)

Skrevet

Så bra at han koser seg i barnehagen!!

Vi tok også noen korte dager innimellom den første tiden. Det gikk bra, både da hun var 15 mnd og i fjor høst da vi byttet barnehage. Lykke til :)

Skrevet

Så flott at det har gått så fint:-).

Thyra startet i barnehagen i april og elsker det. Barnehage er et godt sted å være.

Skrevet

Godt Nytt år til deg også:-)

Tilvenning på den måten du beskriver er jo supert for både små og store:-) Myke overganger er alltid bra...

Vi erfarte med lille rosa at det var enklere for henne med barnehagestart enn for oss;-) Helt typisk kanskje:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...