snart mor til 3 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 fikk høre en fin en igår.. min kjære kjære kjære ektemann er idag lagt inn på sykehuset for å operere ut sine mandler... på sykehuset fikk han da igår høre at han måtte forvente et mareritt i tiden etter.. Man ønsker visstnok heller å gå gjennom tre fødsler enn å operere ut mandlene... selvfølgelig er det da snakk om smertene man vil ha i de to hendelsene... hva tror dere????
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Nå har jeg ennå ikke fødd,men det er er helvete med disse mandlene!! Klarte ikke spise eller drikke på 2 uker etter og ha fjernet de og det endte opp med innleggelse på sykehuset i 4 dager med med sonde.Klarte ikke gå på do en gang eller gå ut i stua på 2 uker. Kroppen reiste til helvete og tilbake... Brukte tilsammen 4 uker på og bli normal. En fødsel varer som regel ikke i 4 uker;=) Men syns nå mannen din var irriterende tøff nå...heheh!!
snart mor til 3 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 er mest legen som fortalte han dette som irriterer meg grenseløst.. jeg var ikke normal etter fire uker..men var heldigvis blitt såppas mye bedre da at jeg ikke trengte å gå på smertestillende mer.. men etter 6 uker var det bare milde smerter igjen, og etter 8 uker var det greit igjen ikke for å skremme deg altså...men tiden etter fødselen var mye værre enn selve fødselen...for meg ihvertfall.. og det vil ikke si at ikke fødselen var ille.... men det kom noe godt ut av det hele...så når tårene trillet om natten når jeg var oppe med guttungen så var det verdt det... på det verste så virket det som at han skjønte hva som var galt for da så han så uskyldig opp på meg med et blikk som gjorde det hele verdt det...og jeg var alene når jeg fikk ungen...hadde ingen mann som kunne avlaste meg slik at jeg fikk slappe av.. og nå skal jeg få nr to...heldigvis sammens med min kjære elskede mann denne gangen...så føles trygt og godt selv om at det skulle bli på samme måte..og mannen min er advart om hvordan både fødselen og tiden etter var sist gang..heldigvis er termin rett etter skoleslutt så han får en lang sommerferie sammens med oss så vil jo få mye mer støtte og hjelp denne gangen hvis...men det blir ikke like ille denne gang...det ble jeg lovet sist... *krysser fingrene*
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Vanligvis er man friskmeldt 10-14 dager etter å ha tatt tonsene. Men man skal ta det ro, ikke anstrenge seg og spise flytende mat så lenge man ikke klarer å svelge annet.. Dessuten proppe i seg smertestillende vil jo også hjelpe... (informerer om dette ofte i jobben min). Nå har jeg ikke tatt mandlene mine eller født babyen min så jeg vet ikke hva som er verst.. Bare at når smertene er borte er alt mye bedre. Uansett er vi alle forskjellige og reagerer ulikt på smerte..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg fjernet mandlene for to år siden, og det var ikke uutholdelig vondt. Hvis man er vant til å ha skikkelig vondt i halsen med hovne mandler, så tror jeg ikke at operasjonen er så mye verre. Det ekleste var det kvelende slimet i ukene etterpå, men jeg fikk sterke smertestillende av legen, og de tok de verste smertene. Jeg gikk dessuten ned 6 kg etter operasjonen, men de kom tilbake med en gang da jeg begynte å spise normalt igjen. Jeg håper man kan finne frem til en måte å simulere en fødsel med smerter for menn i fremtiden. Siden menn ikke kan føde så er sikkert fjerning av mandler noe av det vondeste de kan oppleve, men de skulle bare ha visst!
Fruen i huset Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Er den dummeste sammenligningen jeg har hørt.. Jeg fjernet dem for 4-5 år siden, og det kjentes som en kraftig halsbetennelse... NÅ deriomot fjernes de med laser, er visst ikke særlig vondt etter hva jeg har hørt av de som har gjort det! Man er kun sykmeldt noen dager nå, toppen en uke. Jeg har ikke født enda, men kan tenke meg det er LITT verre ja.
snart mor til 3 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2008 det er desverre slike uttalelser og feilinformasjoner som kan gjøre ethvert ekteskap på kanten... hvordan ville vel du reagert om mannen din hadde kommet med noen kommentar om at vi aldri skal klage over en enslig fødsel?? de har jo tross alt fjernet mandlene..og det tilsvarer jo TRE fødsler... heldigvis vet mannen min bedre.. og til min store overaskelse så gav han ikke inntrykk av at han var døden nær slik jeg eeeegentlig hadde forventet... redusert og vondt hadde han ja,men han virket å være ved friskt mot..så er meget positivt overasket!! håper bare det holder seg slik...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 noe så utrolig teit sammenligning.de må fjerne mandlene for helsens skyld.halsen er i samme form etter oprasjonen.men å føde er jo høna som må gjennomgå,revning,sying,ømhet... de legene som sa det må være helt blåst
Firefly77 Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg fødte helt normalt, uten epidural eller andre smertestillende, bare oksygen, og det gikk kjempefint. Klart det var vondt mens det stod på, men jeg klager ikke. og etterpå var det ubehagelig å sitte og å gå ett par uker, men det verket ikke mer enn at jeg sov godt om natta og tok ikke smertestillende. Jeg tok mandlene forrige sommer, og gleder meg nå til neste fødsel til sammenligning, det blir piece og cake! Var selvfølgelig i narkose under operasjonen, og den dagen og dagen etter fikk jeg supre smertestillende på sykehuset, men så begynte helvetet!!! To hele uker med smerter så store at jeg ikke fikk sove, tok Voltaren og Pinex Forte hver 4 time og gråt meg i søvn på nettene. Har faktisk en ganske høy smerteterskel, men dette var grusomt!! Unner det ikke min værste fiende og håper inderlig at dersom barna mine noen gang må ta mandlene, så gjør de det som små. Å ta mandlene som voksen er MYE værre.
Firefly77 Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 PS: Jeg måtte klippes siden pjokken satt fast, og sydde etterpå, likevel vil jeg heller gjøre det igjen enn å ta mandlene!!! Men ingen fødsel er lik, og heller ikke hvordan kroppen reagerer etter en operasjon.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jammen da kan jeg jo bare se fram til fødselen med ett smil om munnen hvis det er tilfelle. Noe jeg desverre ikke helt kan tro nei. Hadde det bare vært så vel. Har selv hatt veldig store mandler som jeg har fjernet.. Ja, selvsagt var det vondt, men våkn opp a.. Jeg fulgte de instruksene jeg fikk, og det gikk kjempebra.. spiste masse saft-is, og bare avkjølt flytende mat i en 2 ukers tid.. de "smertene" som jeg heller vil kalle en sårhetsfølelse, var borte etter noen dager.. jeg syns at følelsen etter å ha fjernet mandlene er den samme som når du er forkjøla og skikkelig sår i halsen.. men som en fødsel?! ja, jeg kan vel drømme:p
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Whaaaat??? Har operert mandler OG født og det kan ikke sammenlignes en gang!!! Må være en mann som har sagt. Eller noen som aldri har født før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå