Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg fikk gavekort hos frisør av min kjære i julegave. Tenkte jeg skulle freshe meg opp litt før fødsel, ca. en måned igjen. Men så leste jeg at man helst ikke skulle farge håret når man var gravid....? Hva hadde dere gjort??
mæjah Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 ja, jeg var hos frisøren for en mnd siden og farget håret.. har termin i morgen..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har også farget håret mitt,men i denne mnd utgave av gravid mente grønn hverdag(huske ikke helt hva det hette) at det ikke var bra. Og at det var et stoff som hette noe spesi man skulle holde seg vekk fra...
Sissel84 Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Hei. Jeg jobber som frisør og vi har aldri hørt noe om dette fra våre leverandører. Er det noe som kan være farlig så får vi vite om det eller de trekker tilbake produktene. Jeg farget mitt hår nå og har kun 10 dager til tremin og ingen skade har hendt får meg eller barnet. Syns du burde gjøre det og hør eventuelt med din frisør hva den sier ang farging. Vi trenger virkelig å freshe oss opp i disse dager.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg leste også dette i det nye gravid, men har aldri hørt om det før. Jeg farver håret mitt hver 6 uke på grunn av tidlig grått hår. Har ikke lyst til å ha grått hår når jeg er så ung så blir nok til å farve igjen snart.
ja08 Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har farget håret 2 ganger ila.graviditeten, frisørene sier det ikke er fosterskadelig og da tar jeg det for god fisk. Det kan jo være at de stoffene grønn hverdag sikter til var i tidligere produkter. Vil tro at ikke frisørene selv utsetter seg for farlige stoffer, de er jo også innimellom gravide. Nei, fresh deg opp du
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Jeg jobber i frisørsalong og en kollega av meg som også er gravid har fått beskjed om at det er nye regler som sier at frisører ikke skal jobbe med kjemikalier når de er gravide. De skal da ha svangerskapspenger når de blir gravide. Det var hennes jordmor som sa dette. Min jordmor eller lege har aldri nevnt dette, men skjønte at det var forholdsvis nye regler. Fant en brosjyre på nettet fra Statens arbeidsmiljøintitutt hvor det står en del om at det er ugunstig at man står for mye i lange perioder og håntering av kjemikalier, og hvilke skader det kan gi. Syns det er rart at ikke bedriftene blir innformert om dette. Man må liksom finne ut alt selv. Så med dette i bakhodet så syns jeg ikke at andre frisører skal si at det er helt ufarlig å farge håret før de har skjekket dette nærmere. Og leverandørene kan vi vel ikke stole helt på. De sier jo at det er ufarlig, så de får solgt produktene sine.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Og til frisøren noen innlegg lenger opp her. Du kan ikke hvite nå om ungen har tatt skade av det. Det kan være senskader som f.eks astma. Og det vet du jo ikke noe om nå.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har farget håret 5 ganger i løpet av svangerskapet.. Har ikke hatt no problemer med det, annet enn at jeg syns lukten er helt forferdelig når jeg er gravid..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Dere merker jo ikke problemene nå da! Skade kan ha skjedd uten at dere vet det.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Til deg anonym, det er IKKE farlig å farge håret hos frisør når man er gravid! Det er tull! Det som stod i Gravid var att det var farlig å farge det med enkelte hjemmefarger, og det vet ikke jeg noe om, men hos frisør er det helt ufarlig! Jeg jobber som frisør, og at man ikke kan jobbe er jo bare tull! Hvor i all verden har du det fra??
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 HI Farg håret ditt du! Det er helt ufarlig!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har farget håret hver 6. uke i hele svangerskapet, og har mange venninner som har gjort dette tidligere uten at noen skade har skjedd! Dersom det hadde vært skadelig ville flere visst om det, og alle frisører ville fått svangerskapspenger!!
dollylille Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 jeg er selv frisør, og da jeg ble gravid ringte jeg nav for å høre om jeg hadde krav på svangerskapspenger, og d hadde jeg ikke. jeg fikk beskjed om at jeg ikke var i noe risikogruppe!! folk har farget håret i så mange år nå, at hvis d hadde vært noe fare med å være gravid å farging av hår, så burde de ha funnet d ut til nå.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Til rosa elefant. Jeg skrev jo hvor jeg hadde det fra. En tydligvis oppdatert jordmor som har sagt det til en kollega av meg. Men hvor ho har det fra kan jeg ikke uttale meg om. Men kollegaen min sa noe om at det sto noe om dette i den nyeste utgaven av svangerskapskoka som har kommet nå. Og det er ikke alltid de på NAV er oppdatert på det nyeste akkurat. Jordmoren til min kollega hadde satt henne på svangerskapspenger hvis det ikke hadde vært for at hun ikke orket å gå hjemme hele svangerskapet. Skjønner ikke hvis jordmoren kan si en ting og NAV noe annet.
mammamor82 Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er frisørlærlin og det er dette jeg har hørt: Håret hon noen gravide forandrer seg under graviditeten, og av den grunn kan fargen reagere litt annerledes i håret f. eks sterkere/ mindre sterk farge eller at den slipper fortere. Dette vet man jo ikke. Vi gravide som jobber med det skal nok tåle det, og da tåler de gravide kundene å sitte med det i hodet i 20-45 min!!! Prøv du, så blir du sikkert fin!! Må freshe seg litt da føler man seg straks mye bedre!!
Leirha Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Jeg sysn du skulle farget håret ditt, freshet deg opp litt..unn deg litt nå når det ikke er så lenge igjen Jeg er frisør og har jobbet meget aktivt hele veien, og farger/bleker håret mitt hver 6uke. Det stoffet det sto om i GRAVID som man ikke helt visste så mye om, men som man frarådet gravide å bruke (eller hva det stod) er ikke å finne i noen av de fargene jeg jobber med ihvertfall. Og kjære alle som lurer, . Frisøryrke Kvinnedominert som det er og kvinner i sin beste alder er det jo maange som går gravid mens de jobber, tror dere ikke at disse hadde visst om det var skadelig å jobbe som frisør under graviditeten? MEd så mye snakking og sladring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå