Gå til innhold

Hva spiser dere iløpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La på meg nesten 30 kilo med lillingen, og prøver derfor å være litt forsiktig denne gangen. Hadde samme utgangspunkt begge gangene jeg ble gravid, og denne gangen ligger jeg foreløpig 10 kilo(!!) under det jeg var på samme tidspunkt sist. Er i uke 26 og har gått opp 8 kilo, så har jo likevel lagt på meg nok. Hadde vært morro å se hva dere andre inntar iløpet av en dag, Bare for å sjekke at jeg får i meg det jeg skal liksom:)

Min meny(ca):

1-2 brødskiver til frokost

1-2brødskiver til lunsj

en god porsjon middag

yoghurt eller brød til kvelds

Blir også litt snop innimellom, men prøver å holde meg uten i ukedagene. Drikker masse vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger Libras opplegg jeg, så jeg får i meg tre-fem fiberbrød eller liknende (fibertabletter), 1 skive til frokost, 1 til lunsj, 1 til mellommåltid og en til kvelds, i tillegg til middag. Drikker to glass melk til dagen eller to yoghurt, melk er veldig godt akkurat nå! I tillegg spiser jeg to-tre frukt og masse grønnsaker. Er i uke 10 og har tatt av meg 6 kg. La også på meg 30 kg i første svangerskap, så nå prøver jeg den andre veien:) Ble litt mer mat og snop i jula, men nå er det på an igjen med de gode, sunne matvanene. Merker at jeg blir bedre i magen av å spise fiber - har vært skikkelig dårlig i jula, og ikke orket å spise så mye av det tørre knekkebrødet, men du som det hjelper!

Drikker også masse vann - må det får å ikke bli forstoppet:) Og drikker litt lightbrus og lightsaft innimellom. Bytter av og til ut en frukt med et glass eplejuice med vann siden det hjelper litt på kvalmen.

Når jeg er fire måneder på vei skal jeg spise en ekstra skive med pålegg i tillegg og drikke et glass melk ekstra - ifølge anbefalingene.

Skrevet

Dette er altså ett opplegg tilpasset gravide? Hvor kan jeg finne denne "oppskriften"?

Drikker også melk til brødmåltidene, men lightbrus begrenser jeg stort sett til helgene da jeg er litt "redd" e-stoffer. Er ikke såå god på frukt, kanskje en om dagen. Ellers endel grønnsaker til middagen som oftest.

Og maaasse agurk på brød:)

Skrevet

Her spiser jeg ca slik:

Forkost:En bolle med havregrøt eller to knekkebrød m ost.

En frukt og et glass juce eller melk

Lunsj: Det samme eller en salat hvis jeg er ute.

Middag: En normal posjon av et eller annet. Blir fortere mett nå i uke 34 enn tidligere.

Kvelds: Et knekkebrød, frukt eller smoothies.

Jeg spiser mye frukt!

Gått opp fra 55 til 62 kilo, og er ellers sunn og frisk!

Skrevet

2 knekkebrød med hvitost til frokost

frukt som mellommåltid

middag

kveldsmat (1-2 skiver/knekkebrød)

Drikker nesten ikke noe drikke om dagene,så må skjerpe meg der.Skal jo ha i meg temmelig mye vann i løpet av dagen.

Gikk opp 27 kilo i første svangerskap og nekter at det samme skal skje denne gangen her.

Snop og brus kun i helgene (lørdag og søndag.. eller fredag og lørdag.. kun to dager ) + nå i jula:p

Har gått ned 6 kilo.Eller hadde det iallfall.. Har ikke veid meg etter jula.tør ikke:p hehe

Er 15+2 i dag forresten:p

Skrevet

Takk for svar alle, men svar gjerne flere også.Ser at jeg har jo et ganske normalt kosthold da, med verken for mye eller for lite. I jula tok vel jeg også litt av, men men:)

Og for all del, jeg er ikke redd for å legge på meg, vil bare helst holde meg under 30 kilo denne gangen:) Aller helst under 20...:)

Skrevet

Libra sitt opplegg er tilpasset alle som vil ned i vekt. Har diskutert dette med legen også og fikk hans velsignelse:) Begynte på kurs før jeg visste at jeg var gravid, da jeg hadde gått opp noen kilo etter en MA i juli - deprimertkilo:)

Man spiser fiberknekkebrød til hvert brødmåltid - eller fibertabletter eller annet fiber - eg kli med mye fiber i. Grovt brød (1 skive) eller knekkebrød (2 stk) med mye fiber. fiberknekkebrødet får man kjøpt ihvertfall på Meny - Det heter G. Gundersen og er merket med anbefalt av Libra.

Til middag spiser man 100 gram potet, ris eller pasta - potet anbefales, 100-150 gram kjøtt, fisk eller fjærkre. Anbefales kalorifattige eller hjertegode alternativ og så masse grønnsaker man bare orker i tillegg. Kan i tillegg ha litt saus eller fett til middagen (1-2 ss)

Kommer nok til å fortsette på kurs nå etter nyttår - det begynner et i neste uke her, og kan virkelig anbefale det. Har gått på Grete Roede tidligere med gode erfaringer, men her er det ikke så mye telling av kalorier:) Her går det mer på antall og mengder så litt lettere å holde styr på. Mett blir man og!

Hvis du vil ha mer tips så kan du jo se hejmmesiden til libra www.libra-helse.no

Skrevet

Tusen takk:)

Skrevet

Hehe.. Har også lyst til å holde meg under 20kilo:p

Skal begynne å trene også.. (i tillegg t jobben.. vasking:p )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...