Gå til innhold

Hvor i helvete faen er de brillene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drittungen har vast vekk par nr fem iløpet av et år, noen bedre? Hvordan er det mulig, hvor i helvete blir de av?

Når en ser saken fra en løsningsorientert side, hvilke tiltak kan settes inn for å få slutt på brillegalskapen? Noen som har erfaringer med f.eks. linser, til unger på 7?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de får linser så små, men kan jo ta feil. Man skal være ganske fingernem for å fikse linser. Er drittungen jente eller gutt? Jenter har ofte litt mer finmotorikk (min sønn kunne vel ikke brukt linser om de var mindre enn kumlokk og skulle inn i øyne med diameter mindre enn Romeriksporten). På den annen side har man jo nå endagslinser, så å miste/ødelegge en er ikke så krise.

Fem par er imponerende - hvor nær å slå ihjæl ungen er du?

Skrevet

nope, men vi holder på å skaffe oss den erfaringen med linser på en 5 åring.

her er det ikke briller som forsvinner, men briller som tas av og på av og på.

Skrevet

Oj, femåring? Skal du ta linsene av og på for henne/ham da?

Skrevet

det gleder meg å si at du tar feil for en gangs skyld luten (begynte å lure på om du var menneskelig ;)

man får linser til spedbarn i disse moderne tider.

Skrevet

må nok det de første gangene (som med brillene)

men de fleste ting lærer man seg selv. hun tørker seg i rompa selv også, selv om hun ikke gjorde det i begynnelsen.

Skrevet

Det er en gutt. Finmotorikken er utmerket, han forvandler de sterkeste brillerammene til de mest fantasirike bionicle figurer. Linsene hadde nok forvillet seg ut av øyet før jeg rakk å blunke, men jeg er villig til å gjøre et forsøk, om det går ann å få til så små.

Jeg syns jeg er en utrolig god og behersket mor som enda ikke har lagt hånd på ungen. Impulskontrollen er god å ha ( men jeg håper ikke naboene har hørt noe av den lille irettesettingen som foregikk her i går kveld).

Skrevet

Ragna: Har dere begynnt med linsene? Hva er kriteriene for å få? Er det snakk om dagslinser?

Skrevet

Oj, ragna, virkelig? Er det veldig nytt? Og hvordan administrerer man det - ille nok med øyesalve, tross alt! Husker bare nabojenta var av miste-briller-typen, men fikk ikke linser før hun var tolv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...