Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Gutten min på 6 mnd har sovet ganske greit om natta, men nå de siste to ukene har det vært mye styr, og de siste 3 nettene har vært ille. Han prøver tydelig å sove, men kaver og snur seg fra side til side og våkner hele tiden og sutrer. Prøver da alt for å få han til å sove igjen (inkl amming), men det er vanskelig. Jeg og mannen min sover veldig lite. Han spiser godt med grøt før han legger seg og vil ikke alltid ha pupp når han våkner, så skulle ikke tro han var sulten. Lurer på om det kan være tenner på gang, han er helt vill etter gnaging på dagen, men blir de SÅ urolige av det, og varer det så lenge som over to uker?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Dytter, samme situasjon her (bortsett fra at her er det berre eg som sover lite..mannen min sover som en stein,heldiggrisen)
pimpernell Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Høres ut som det er tenner på gang,ja. Gutten min var på samme viset uka før de første tennene kom!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 samme her også! har sovet så fint hele natta fra hun va 2 mnd...men nå er det bare tull om natta. har allerede fått to tenner, så regner med det er mere på gang. er idag rød i kinnene og snørrete, så håper ialelfall det er det...ellrs vet jeg ikke hva jeg gjør om dette skal fortsette...at hun bare skal tulle uten noen grunn:S
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg blir også så frustrert - er han bare vanskelig og vil ha oppmerksomhet? I så fall må vi jo være litt strengere og ikke ta han opp så ofte og sånn. Men jeg tror altså ikke det, for det er tydelig at han prøver og ønsker å sove. Og på dagen tygger han på oss, stolbein, hender, tær, ALT. Men synes det tar veldig lang tid med disse tennene og blir litt i tvil.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Sån var det her hjemme også, fra hun var 5,5 mnd til hun var runt 7 mnd(sov veldig bra fra 2 mnd). Hun var veldig urolig på natten og som du HI skriver att hun prövde å sove men kavet frem og tilbake som om noe forstyrret sövnen hennes. Ibland lå hun våken 2 timer mitt på natten...ikke moro nei. Prövde å gi mat men hun ville ikke ha. Satt i smokken hennes sikkert hver 1/2 time natten gjennom. Tror kanskje det var tenner her, hun fikk 4 tenner i denne perioden, men tror også til slutt att det ble en dårlig vane å våkne ofte. Nå er hun 8 mnd og sover bra, altså på en bra natt skriker hun kanskje 3 ggr og får smokken, det er jeg veldig förnöjd med:) Kan dessverre ikke si helt tydelig hvad som gjorde att hun begynte å sove bedre, men jeg tror det er veldig viktig å holde på rutiner til tross for att det föles som om natten bare er rot! Vi bestemte att natt er mellom 20-06 og da er det mörkt og minst mulig stimuli som snakking og lys. Sen la vi henne på eget rom og det hjalp synes jeg! Eller i hvert fall så fikk jeg sove mye bere da:) Vill bare si til HI og dere andre att jeg tror det er vanlig men det er utrolig slitsomt når det står på! Tror jeg med frustrert stemme spurte samboern min 100 ggr hvorfor hun våkner hele tiden men jeg tror ikke alltid det finnes klare svar med disse små liven. Må bare intale seg att det blir bedre! Klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå