kokosyklus Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Fikk beskjed av resepsjonisten på helsestasjonen i dag at det er nye regler. Man søker med ansennitet, slik at så fort vi har et personnr på babyen må vi søke om barnehageplass. Hun hev seg etter oss bare for å fortelle det, synes det var så hyggelig gjort:) Men rar regel da! Hvordan skal jeg vite om jeg bor i Oslo om et år?? Bra for de som vet hvos de skal bo da:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Takk for tips!! Vet du også om ungen kan starte i barnehagen kun i august og i januar? Litt vanskelig for oss som bare skal ha 10 mnd perm, og føder i april f.eks...
VirreVirre Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Men dette høres jo ut som en bra regel da (uten at jeg har tenkt veldig godt gjennom det) Da blir det jo mer rettferdig, eller? De private aktørene jobber jo også på denne måten. Men du måtte jo søkt i mars (eller var det april) uansett, så det blir vel ikke store forskjellen for deg da :-)
kokosyklus Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 Har egentlig ikke tenktså mye på barnehage, så sikkert derfor jeg ble litt satt ut:) Det blir så klart mer rettferdig! Skulle jeg søkt i april allerde? oioioi:) he he!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Har ikke tenkt helt gjennom det selv, men hva med de som føder i oktober feks? I forhold til de som føder i januar? Da får de som føder først førsterett da? Eller er det ikke sånn det fungerer?
CB-BabyBoy Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg sendte en mail til kommunen for å undersøke i fjor høst og anseniteten går etter søknadstidspunkt. Dvs man bør søke så fort barnet har fått et personnummer. Kopierer inn deler av svaret her: "De nye reglene for opptak etter ansiennitet, eller søkerdato,betyr at det vil være lønnsom å søke så tidlig som mulig. Straks barnet har er personnummer har du mulighet for å sende inn en søknad." Jeg vet ikke hvordan det blir i forhold til oppstart fordi det står fortsatt på nett at hovedopptak er 1 mars og ellers løpende opptak. For vår del skal junior begynne i jan 2009, så jeg sender inn en søknad så fort jeg kan
Sjokoladebananer Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Er dette bare i Oslo kommune, eller gjelder det hele landet?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Jeg bor ikke i Oslo og her er det fortsatt gamle regler. Men det er helt klart en god regel og jeg håper den vil gjelde her også. Har ikke bestemt oss for om vi skal søke plass fra januar neste år (da må vi søke før 1. mars i år) eller om vi skal søke fra august året etter. Ikke enkelt å få plass i januar vet jeg av erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå