Gå til innhold

Dere som fikk epidural.. Kjente dere pressriene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kjente dere ingenting resten av fødselen? Ble det vondt til slutt liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg fikk epidural under fødselen, og det var utrolig deilig. Jeg kjente fortsatt pressriene, men klarte å slappe bedre av innimellom. Smertene forsvant ikke på meg, men de ble bedre. Fikk også bedøvelsessprøyte nedentil, så akkurat nå smerter der nede kjente jeg ikke, selv om jeg kjente at babyen kom ut.

Skrevet

Nei, kjente ikke selve riene, måtte se på ctg-registreringa når de faktisk var. Men det gjorde jo litt vondt å presse likevel - men husker det mer som slitsomt enn vondt.

Skrevet

Kjente riene godt ja, så smertene ble slettes ikke borte, men mer dempet og jeg fikk slappe litt mer av mellom.

Skrevet

De ville ikke i meg epidural under pressriene. Måtte kjenne dem for å presse skikkelig

Skrevet

Ja, absolutt! Tror ikke den epiduralen funket så bra som den skulle, gitt...

Skrevet

Hei!

Jeg kjente ikke pressriene i det hele tatt. Som det blir skrevet over her så var det mer slitsomt enn vondt. Men jeg kjente VELDIG godt når hodet til mini sto i åpningen og vi ventet på det siste rien. Men så revnet jeg ganske mye også, så det er godt mulig det var årsaken til de ubeskrivelige smertene.

Skrevet

Jeg fikk epidural og begynte å kjenne pressriene lenge før det var full åpning. Så jeg lå med pressrier i 4,5 timer. Kjente dem ganske godt til tross for epidural. Men tror de skrudde epiduralen litt ned og dryppet litt opp..

Skrevet

Jeg fikk epidural etter ca 10 timer med rier som ikke hadde gitt mer enn 4-5 cm åpning, og det var helt himmelsk å få litt "fri"...! Ble satt på ganske mye drypp (de økte og økte på fordi det tok så lang tid å få full åpning), og når jeg tilslutt fikk full åpning måtte jeg presse uten å ha noen pressrier å presse på.. det var litt rart, men satte fort fart i det hele - og da kom pressriene som hagl, noe jeg kjente veldig godt ja. Epiduralen ble vel også minsket betraktelig særlig under pressriene tror jeg, så jeg følte det ikke som om jeg hadde noe spesielt med smertelindring de siste par-tre timene av fødselen i hvert fall. Så ja, vondt tilslutt - men helt herlig underveis ;)

Skrevet

Kjente alle riene, men fikk pauser i mellom. Mista pressriene av epiduralen så pressa bare som pokker på de vanlige riene.

Skrevet

Jeg kjente dem veldig godt. Tror de skrudde av / eller ned epidurlen og dryppet opp. For jeg hadde mer vondt under pressriene med epidural, enn jeg hadde under pressriene til minsten når jeg fødte uten noe smertelindring.

Skrevet

Første gang kjente jeg INGENTING etter epidural. Andre gang gjorde det sinnsykt vondt også etter epidural, og jeg hadde en enorm trykketrang. Jordmor sa at babyen lå så langt ned i bekkenet at jeg ikke fikk noen skikkelig effekt av epiduralen.

Epidural er betegnelsen på en måte å få satt bedøvelse på, og hva bedøvelsen inneholder, kan variere. Derfor vil også opplevelsen av epidural være svært ulik fra kvinne til kvinne, fødsel til fødsel.

Skrevet

Første fødsel hadde jeg epidural lenge, mye pga at jeg var helt utslitt. Da kjente jeg ikke pressriene og måtte se på registreringen når riene var på topp. Var helt forferdelig

Siste fødsel her nå i mai gikk veldig mye raskere og jeg hadde epidural rundt en time og de stoppet den når pressriene begynte. Da kjente jeg alt og var i mye bedre form etterpå. Utenom at jeg mistet følelsen i ett bein, men den kom tilbake når jeg fikk opp å gått litt.

Skrevet

Rakk akkurat å få epidural før pressriene satte igang. Kjente dem, men ikke verre enn riene jeg hadde hatt før, bare annerledes.

Funka kjempefint!

Skrevet

Kjente de ikke med engang.De slo av epiduralen så kom de som bare fy!!

Det var forferdelig vondt.Hadde vondt i mellom riene også!!!Så fikk aldri slappet av.Han lå og presset i korsryggen så hadde vanvittig vondt!!.

Men hadde noen deilige time før det..Riene var veldig vonde før de satte epiduralen.så fikk en pause på 6 timer..Deilig!!

Men fødsler med epidural kan ta lenger tid ,Så den kan både bli mer slitsom og komplisert..

Så det at noen presterte å si i annen tråd om at med epiduralen er alt så greit , er bare bullshit!!

Men det vet jo de fleste

Skrevet

JA! Det skrudde ned bedøvelsen så jeg skulle kjenne de. Epiduralen tok ikke alt av rier, bare toppen, og jeg fikk slappet av underveis. ANBEFALES!!!!

:-)

Skrevet

Ja, jeg kjente det MEGET godt!!

Hehe...

Epiduralen virka ikke hos meg. Fikk beklagelse fra anestesilegen etterpå.

Vet ikke hvorfor..

Skrevet

Kjente ingenting jeg heller, måtte følge med på monitoren.. Var vanskelig å vite hvordan jeg skulle presse da.. Tilslutt ble jeg klipt og han kom med sugekopp.. Da var han ute på 3 press.. Vondt akkurat da den ble festet på hodet hans, men utrolig deilig at det gikk så fort! Håper på positiv opplevelse av epidural neste gang og, for den funket virkelig på meg ja!

Skrevet

Ja så absolutt. Fikk beskjed da epituralen ble satt at den ikke ville hjelpe noe mot utpressingen, og det var riktig. Tok toppen av riene, før pressriene kom.. så det hjalp litt før utpressingene. Kommer til å be om deet neste gang også!

Skrevet

Jeg kjente riene og smertene.. TRO meg.. Men er gla for at jeg hadde epiduralen,for ellers hadde det vært mye verre...

Skrevet

di skrudde av epiduralen når jeg fikk pressrier:( så ja jeg kjente dem:P

Skrevet

Du får stort sett aldri epidural under pressriene, den blir slått av en stund før, for du må kjenne pressriene for å klare å presse. Jeg kjente de godt. Var så å si bedøvd frem til ca 30 minutter før pressriene. Eller bedøvd og bedøvd. Jeg hadde gått i tre dager med rier uten at det kom noen baby, så jeg vet ikke helt om min oppfatning av ingen smerte faktisk var ingen smerte.

Men min opplevelse av selve fødselen er positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...