Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Tror dere at deres mann/sambo kommer til dere en dag å sier at: nå er jeg klar for å få barn? For jeg tror nemmlig ikke at min samboer kommer til å gjøre det! Jeg tror at han er en av de som synes dette med barn er veldig skremmende.. og tror kanskje ikke det blir noen barn på oss uten at det skjer ved et uhell... (ikke at jeg planlegger noe sånt altså, for vi må jo begge være klar, men håper dere skjønner hva jeg mener..) Når jeg spør han om vi snart kan få barn, så sier han alltid, KANSKJE om 2 år.. han er nå 31 år... Vil han i det heletatt bli klar for barn noen gang? Noen tips? Kan jeg si noe til han, som gjør at han har lyst på barn før den tid...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Vet ikke om mannen din blir klar. Jeg syns det er på tide med barn har vært sammen i 9år. Samboeren min blir nå 36 denne mnd, men han er fremdeles ikke klar for barn! Frustrerende! Begynner å tvile om han noen gang kommer til å bli klar.. men han sier at vi skal bli gravid i løpet av 08..er et par mnd igjen å vente..!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hei:) Har bare lyst til å dele hvordan min samboer ble klar. Han ville egentlig ikke ha barn før om 5 år. Siden jeg ville har barn og ikke han, så sluttet jeg på pillene og sa at han kunne stå for prevansjonen. Han var ikke veldig fornøyd med det, og mente det ikke ble noe sex hvis jeg gjorde det. Men joda.. Første mnd hoppet han av, og etter det kjørte han løpet fullt ut. Når han først hadde "prøvd" et par mnd og visste at det var en risk, så syntes han at det egentlig var ganske spennende:) Så da jeg 3-4 mnd etter spurte om jeg skulle begynne på pillene igjen sa han nei. Men han ville bare "ta det som det kom" og ikke bruke EL-tester og sånn. Men etter som månedene har gått har han blitt mer og mer interessert i prøvingen, og i dag fikk jeg nesten kjeft fordi jeg hadde vært litt slurvete med tempingen i det siste;P Det er mulig at jeg har vært veldig heldig, men for meg hjalp det ihvertfall å gi han et lite dytt med å slutte på pillene. Det er også viktig at du maser minst mulig om temaet, og lar han finne ut at han vil prøve av seg selv:) Masse lykke til!!
babysyk-med spire! Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Hei "dreamer"-13 pp. Akkurat det samme gjør jeg nå Jeg tar siste brettet med piller nå, og har sagt at nå slutter jeg. Men er ganske sikker på at han kommer til å bruke kondomer, så vi får nå se. Han er ikke glad for dette her, det er sikkert og visst.. Han spurte om jeg ikke kunne starte på noe annet, men det gidder jeg ikke Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Tusen takk:) Ååå så spennende!!! De blir ikke særlig glade for det nei, men hvorfor skal vi stå for prevansjonen når vi vil ha barn;) Hehe. Han er tydeligvis ikke veldig glad for at han må bruke kondomer siden han vil at du skal begynne på noe annet. Så da får vi håpe at han dropper kondomene, og at han innser at tanken på å bli pappa ikke er så ille allikevel:) Masse lykke til! Skal krysse fingrene for deg. Håper jeg ser deg på Bli Gravid veldig snart:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg og skal droppe pillene, men skal vente til juli pga reising, skole etc. Samt at jeg vil forberede ham og ikke bare slutte helt plutselig. Han er ikke så veldig plutselig av seg av natur så det hadde bare gjort ting verre. Nå har jeg snakka om å hoppe av pillene i en del år, men til sommeren skal jeg faktisk gjøre det!
-Mariposa- Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Det var meg som var anonym over her Jeg håper at samboeren min skal bli mer klar innen jeg slutter på pilla, men har ingen forhåpninger. Heldigvis skjønner han at dette er alvor og at han må stå for prevensjon. Jeg skrev en mail til ham og fortalte hvilken dato det kom til å skje og håpet at han ikke kom til å frike helt ut. Reaksjonen hans var: jeg friker ut i det stille... Noe som jeg tar som at han er ikke helt hæppi med hva som skjer, men at han godtar det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå