Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hvis jeg har på tulla ullbody og ullbukse, + en flisdress, og legger henne i en tykk dunpose i vogna er det da nok når det er nullgrader ute. Synes det høres litt lite ut, men hvis jeg tar på et lag til med bukse og genser, høres det så mye ut.. Er så usikker på dette med påkledning. Hvor mye kler dere på når dere skal ut å gå tur. Det er ikke noe særlig vind ute i dag heller.
Anele&Solstråla Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 jeg har på vesla kortermet body, strømpebukse, joggebukse, tynn genser og ulldress i voksiposen. Syns det høres ut som du har på nok klær:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Jeg var ute i -2 i går, og hadde da kun ullstrømpebukse og ullbody på gutten inni dunposen. Da vi kom hjem var han faktisk glovarm og nesten svett... men så er han en veldig varm unge da... Er så vanskelig dette med klær, for det er så store individuelle forskjeller!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Vi har også dunpose, og den er i hvertfall kjempevarm. Har på body, strømebukse og fleecedress.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har som regel på body (av og til ull av og til bomull alt etter gradene ute), strømpebukse, ulljakke og en vanlig bukse i voksiposen. Hvis det er veldig kaldt (o grader og mye vind)bytter jeg ut buksa med ullbukse. Opplever ofte at han er svett når jeg tar han opp av vogna, så jeg syns dette er litt vanskelig.
pilutt1 Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Det høres vel ut som det er nok det når det ikke er kaldere ute. Var selv ute i går i ca tre minus,og kald vind,dette hadde jeg på da:ullbody+ullstrømpebukse,ull-dress og en vinterjakke. Hun ligger i en tykk saueskinnspose og var god og varm da vi kom inn igjen.Tenker det er lurest å ha mest på øverst da hun ofte slenger armene opp til hodet.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Ja, gutten min må iværtfall ha på ull når han er i duposen, ellers svetter han som en gris! Bomull har ikke samme evnen til å regulere temperaturen som ull... Men det skal være bortimot 10 minus før jeg har på mer en ett lag på gutten... da har jeg en tynn fleecedress over ullbody og strømpebukse.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Body, strømpebukse, ulldrakt, vinterdress, lue og votter oppi voksi pose Og nei, han blir ikke for varm, men akkurat passe varm Hender faktisk noen ganger at han er kald på fingrene selvom han er så godt påkledd. Har aldri skjønt hvordan man kan ta bare body og strømpebukse på og legge ungen i voksipose ute i minusgrader..hadde ikke turt det med mine små (jobber i tillegg med barn). På mildere dager har jeg en joggedress under vinterdressen, istedet for ullplagg.
pimpernell Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Dette viser jo bare hvor stor forskjell det er på ungene! Hadde jeg hatt på gutten min alt det der, så hadde han vært gjennomvåt etter 10 min! Så det er jo egentlig ikke noe å skjønne... man har på klær nok til at barnet holder seg varmt! Men det kan jo være litt vanskelig i begynnelsen å finne ut hvor mye klær som skal til...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Det er som en over her sier.. Det er individuelt!! Min lille hadde ikke tålt påkledningen din.. En må jo kjenne etter på ungen. Er hun kokvarm med dress kler jeg litt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå