Gå til innhold

Kaptein Kaos, det er meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en periode hvor logistikken har sviktet litt sånn i det daglige, og der det samtidig ikke har blitt ansatt noen i den ledige 50% stillingen på vaskerommet - så da kan dere vel bare tenke dere, ikke sant?

I dag er det(takk og pris og heeeelt politisk ukorrekt...) den første dagen på over to uker hvor alle ungene er i skole/bhg og jeg har fri fra jobben - så nå har jeg tre-fire timer som jeg kan kose meg med husarbeid på uten å bli forstyrret i eninga. Eller kanskje jeg bare skal kose meg....?

Toårsalderen er nok uten tvil den søteste og mest sjarmerende

alderen - samtidig som det kan være den mest slitsomme. Min toåring er hvertfall ekspert på rot og kaos - ALT som ligger løst innenfor rekkevidde dras utover, ned på gulvet, ut av skapet, opp i vasken mens vannet renner for fullt, eller kanskje ungen kler av seg alle klærne før hun rømmer ut av døra som jeg har glemt å låse.....eller kanskje alt dette på en gang c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo Kapt`n :o)

Det må da være politisk korrekt å iføre små reveunger rent tøy i omgivelser uten så altfor mange hybelkaniner? Rett nok kan kaniner jaktes på som ett ledd i grunntreningen for små rever, men alikevel...

Så om du er supereffektiv og shiner vaskerom og revehiet forøvrig, vil bare alle proffitere på ryddige omgivelser og en fornøyd revemor som kan leke med reveungene isedenfor å løpe i skytteltrafikk mellom husarbeidet.

2-årsalderen er som du sier veldig søt og sjarmerende. Vår lille Snupp er på vei til å bli 3 og det er ikke måte på hva hun klarer selv! Hvis noen prøver å antyde litt hjelp går hun tre skritt tilbake og starter opp, med hva hun nå enn driver med, fra nullpunktet igjen. Å ha goood tid til det meste kan være vanskelig for ei Tårnfrid i tidsklemma, men det blir 10-reiser værre om vi bare tar over og forserer hennes plan for hva som skal gjøres når :o)

Stor klæm til husmora!

ps: Hvis du finner noen som bare ønsker 100% vaskeromstjeneste, så kan vi godt dele?

Skrevet

He he, jeg tror dere skriver om heimen vår....

Jeg skjønner ikke at dere fikser flere av kaosgjengen samtidig *bøyer meg i støvet*, for her er det kaos med bare en aktiv frøken. Hun er en god miks av ovenfor nevnte reveunge / trollsnuppa... Roter i vei og skal helst gjøre ALT selv. Nå skal det til og med lages middag, he he...

Heldigvis fikk hun koppesett til jul (thank heaven) og det kokkeleres og serveres de lekreste kaker og deilig kaffen til mor og far. Litt synd med alt rotet, men hva gjør vel det når man får servert kaffe mens man sitter på do. Snakk om service :)

Når det gjelder klesvasktjenesten, er det streik der for tiden. Samme gjelder ta-ned-julepynt-avdelingen...

Skrevet

Søte små aktive krabater:-). Thyra har akkurat blitt høy nok til handtaket på dører:-) Kan trøste deg med at rot det får vi nok leve med til de flytter hjemmefra:-)

Skrevet

Kaos ja...........sukk...........tror det er som Ronja sier, kaoset slutter kanskje den dagen ungene flytter ut hjemmefra...........og sånn går no dagan:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...