Gå til innhold

Hjelp ang. eggløsning...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en el.test med morgenurin i går, som da ble negativ, og så tok jeg også en test i går kveld, som da ble positiv. Men nå idag tidlig da jeg testet med morgenurin igjen, så var testen negativ.. Hva skjer?? Er på dag 10 i syklusen i dag, bruker alltid å ha eggløsning mellom dag 10 og 12.. Bruker også å ha positiv el.test i to dager på rad... Er forresten i 4.pp nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at eggløsningstester ikke skal tas på morgenen, men et stykke utpå dagen. Jeg har ingen erfaring med dette, bare mener å ha lest det her inne. Du får sikkert svar av noen med mer peiling etterhvert, men det kan jo hende det er dette som gjør at testene ikke viser positivt??

Skrevet

sånn som jeg har forstått d så er d lurt å teste på dagen/ettermiddag, ikke med morgenurin....

men d kan hende jeg har misforstått... hehe..

Skrevet

Er mulig det, da får jeg teste litt senere igjen idag.. :) takk for svar!

Skrevet

Gjelder det samme med graviditetstester?

Skrevet

nei, graviditetstester skal man ta med morgenurin hvis man tester før ikm.... for d er mer hcg i en test om morgningen...

men har du gått over ikm så kan du teste når som helst på dagen:)

Skrevet

Hei!

Jeg tror det samme skjedde med meg forrige pp..Pleier også å ha positiv el-test to dager på rad, men forrige pp var den nesten positiv på dag 13, men på dag 14 var den negativ igjen. Ble aldri helt positiv..Kanskje LH-økningen går fortere tilbake enkelte pp`er?Det er ihvertfall min konklusjon, hehe. Denne pp tester jeg morgen og kveld nå som symptomene på at el nærmer seg har startet. Du har nok eggløsning om noen timer så håper dere sto på i går kveld!! og i kveld selvfølgelig:-) Masse lykke til!!!

Skrevet

Testet forresten på morgenen sist pp.

Skrevet

Hvis du tester på morgenen kan du få falsk positiv eggløsningstest fordi urinene alltid inneholder litt av lh-hormonet som en tester for ved eggløsning. Derfor tror jeg ikke det skulle ha noen innvirkning på testingen din som du beskriver den. Dersom du får positiv test flere dager på rad og tester på morgenen kan det være grunnen.

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar. Det var det jeg trodde. Umulig for meg å vite når IKM er. Det er over to måneder siden jeg sluttet med p-pillen og har ikke fått mensen enda. Vet at det er normalt at det tar lang tid, og jeg har også tidligere hatt ustabile og lange sykluser. Så jeg venter i spenning. Har hatt ømme brystvorter i ca en uke nå, og det var det jeg kjente først sist gang jeg ble gravid. Da testet jeg først negativt, og så positivt noen dager senere. Så lever i håpet.... :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...