Gå til innhold

Når pakke sykehusbag?


En, snart to :)

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 36 og har begynt å tenke på hva jeg skal ta med på sykehuset. Når starter dere å pakke baggen?

 

Har ei venninne som har termin 2 dager før meg og hun ble sendt på sykehuset for 2 dager siden, hadde ikke pakket bag og nå må hun få tilsendt alt... Må legge til at vi bor over 1 time fra sykehus, så er ikke bare å stikke hjemom og hente ting og tang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Det skader nok ikke å begynne å tenke på bagen allerede nå. Man vet jo aldri hvor raskt ting kan skje, og når du har 1 time fra sykehuset så bør kanskje marginen være litt større enn om man bor like ved. Pakk nå du! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har begynt og pakke bagen jeg :-) Det tar ca 3 timer og kjøre til sykehuset, så her er det bare og planlegge godt hva man må ha med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg plutselig veldig priviligert som bor en 5 min kjøretur fra sykehuset.

 

Hva pakker dere i den berømte bagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å begynne om ca 2 uker, når jeg har begynt i permisjon.. Gikk 2 uker over med førstemann, så har ikke noe hastverk :) Henteklærene til babyen er vasket, og selv trenger jeg ikke så mye på sykehuset, siden jeg satser på å være der så kort tid som mulig.. :o)

 

Men dette, sånn ca, er planen å pakke:

*tøfler

*kamera

*tannbørste og tannkrem

*shampo og dusjsåpe

*2 joggebukser + sokker

*lue til baby (sist hadde poden lav kroppstemp, og da spurte de på barsel om jeg hadde lue med...)

*noe lesestoff

*ammebh og ammeinnlegg

*en smokk

 

Til hjemreise

*body, sparkebukse, sokker, fleecesett, lue, teppe til baby

*bukse og topp + sminke til meg selv

 

Sist hadde jeg med morgenkåpe, tok MYE plass, og jeg brukte den nesten ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann har termin 24.februar og her står alt klart:)

pakket for ca 2 uker siden jeg, for da er jeg sikker på at jeg får med meg alt når jeg skal reise, samboeren min klarer ikke og finne ting han sikkert, så da vet jeg at jeg får med meg det jeg vill ha :)

har en bagg til meg, så har jeg stellebaggen med klær til bebin da jg skal bruke mine egne klær på sykehuset, og teppe og dyne ligger i bilen med sete pakket ned så jeg har det over bebin når vi skal hjem, og evntuelt hvis det er noe jeg har glemt da så ringer jeg mamma og ber henne om og ta det med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene. :)

 

Har enda ikke pakket bagen, mulig jeg drøyer'n enda litt lengre. Føler meg ikke klar til fødsel enda! He he... Men det er det vel ikke jeg som velger??? ;) Synes det er en spennende tid nå, så nære fødsel, men samtidig så fryyyyyktelig langt unna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i 37+4 og har heller ikke pakket noen bag enda. Jeg burde seriøst gjøre det, men jeg bruker jo daglig det jeg vil ha med meg? Har ikke mange BH'er som passer, heller ikke bukser eller dobbelt sett av pleieprodukter. Har bare pakka de småtingene jeg bare får bruk for på sykehuset.

 

Den som har pakka bag er sambo. Han har den på skapet på jobben, sånn at han kan vaske seg og skifte før vi reiser (om det er tid). Godt en av oss tenker fremmover da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget liste! Fysisk pakking tror jeg drøyer til ca 3 uker før. Fint å ha noe å fylle dagene med når man er i permisjon også ... Skulle noe skje før den tid, så bor jeg ikke langt unna sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo tenkt på det, men har ikke kommet lenger en så. Har termin 7/2. Gleder meg masser til det setter igang, men det er jo litt skummelt og, så jeg trur det er derfor det drøyer slik.... Trenger å kjøpe de første små klærna til Klumpen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny bag i dag og funnet frem litt småtteri...

Har kjøpt søt T-shirt til Pappa'n .. brun med lyseblå Pappa innskrift på brystet.. Den skal han få på når fødselen er ferdig.. Veldig søt faktisk... kjøpte den på Engler & Cowboyer på Gjøvik....

 

Sist jeg fødte var det så fælt dopapir at jeg tror jeg putter ned en rull med Lambi ... hihi....

 

Håper jeg klarer å få med meg noe vettugt også før ammetåken setter inn ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 37 i morgen og har begynt å pakke litt... Venter nummer to og med førstemann pakket jeg ingenting før jeg var klar til å dra inn for å føde. Det gikk helt greit, men håper kanskje ting går litt fortere denne gangen, så nå skal jeg være litt føre var =) Pakket litt til førstemann for en ukes tid siden, sånn at han er klar til å bli avlevert hvis vi plutselig må dra avgårde. Og nå har jeg altså begynt å pakke litt til meg selv. Har en stesønn som bor hos oss annenhver uke, så hvis det ikke har skjedd noe innen han kommer til oss på fredag, tenkte jeg at jeg skulle pakke litt til han også, bare sånn i tilfelle... Blir mye å huske på på engang hvis man plutselig får dårlig tid =) Hadde egentlig vært veldig praktisk å vite akkurat når fødselen skulle skje, sånn at man kunne planlagt litt i forkant, men sånn er det nå ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...