Piipii Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Snuppa her på 2,5 år sluttet med smokk på dagen i sommer, men natt smokken sliter vi en del med. Vi prøvde å gi den til julenissen, gikk helt ok til hun skulle legge seg. Da ble hun helt hysterisk og ble bare sikkelig fortvilet. Har også prøvd noen kvelder senere men hun blir sikkelig lei seg. Vi har en baby på 4,5 mnd så hvis vi sier at vi f.eks ikke finner smokken hennes(prøver oss med en hvit løgn) sier hun bare at hun kan låne han sin, så sånne ting fungerer ikke. Noen som har noe forslag? Og hvor lang tid tok det for dere før de godtok det? Pappan er mer av den harde typen som mener vi bare skal ta den og så får det være et h...... i noen dager, men jeg får så vondt av henne når jeg virkelig ser hvor lei seg hun blir.
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Vi har også gitt tutten til julenissen, men han glemte å hente den som lå under senga.....:-( Jenta vår er også 2,5år og var veldig klar for at nissen skulle få dem alle sammen. Så kom den første kvelden og helvete var i gang! Hun fant da en under senga, som hun ikke har villet gi slipp på siden da. Har vel egentlig funnet ut at hun bare får ha natt-tutten sin litt til, og så får hun heller finne ut selv når hun er klar for å slutte med den.
Piipii Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Er litt sånn jeg tenker også, men mannen er helt uenig. Militærfyr, haha;) Gikk veldig bra når vi ga smokken til Sabeltann, så tenker litt at siden hun blir helt knust når hun ikke får den på natten så er hun kansje ikke helt klar for å sove uten ennå. Mannen min mener at jeg bare finner på unnskyldninger til å la henne få ha den på natten, og kan kansje hende at jeg gjør det:)
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 hvorfor stresse med å ta den fra henne på natten? kan hun ikke få ha den kosen en stund til da`? jeg har også en datter på litt over 2 år,og jeg har ikke tenkt å ta fra henne nattsmokken på lenge ennå. ser ikke hvorfor det er så ille jeg !!! he he,målet får være å slutte før de begynner på skolen;-)
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jenta mi er redd for Sabeltann, så han skulle i alle fall ikke få tuttene! Vi er enige om å ta tiden til hjelp:-)
Piipii Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 he he enig med dere. Vi venter litt til:)
krabbetrollet Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Er veldig mange som ikke er klar for å slutte med smokk når de er 2,5 år. Vent heller til hun bikker 3 år. Smokk på dagen derimot.... ;-)
Fire småtroll Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Så lenge smokken "bor" i senga, og aldri er fremme på dagen skjønner jeg ikke hvorfor en skal stresse sånn med å slutte jeg... Det er jo ingen som plages av at vesla har den når hun skal sovne. Men selvfølgelig helt enig i at smokk på dagtid er en uting da.
Mille** Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Jenta mi på 2 år og 4 mnd bruker også smokk på natta, ikke på dagen altså! Vi har begynt å prate med henne om at hun skal slutte med smokken etterhvert, og noen dager kan hun si at hun skal slutte med smokk. Tenker vi fortsetter å forberede henne en stund til, så tar vi kampen før sommeren. Men når man har bestemt seg for at nå er det nok smokk, så tror jeg ikke det er lurt å gi etter for litt gråt, for gråting blir det nok uansett. ;o)
Chiabatta Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Har ikke erfaring med dette enda, men jeg ville ha ventet til hun er nærmere 3 år. Lokk henne med en premie hvis hun slutter. Trapp ned gradvis på dagen frem til dagen hun skal slutte.
Piipii Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2008 Hun bruker den aldri på dagtid, kun når hun skal sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå