Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Så syns jeg faktisk at fedre bør få rett på fri fra jobb til å bli med på ultralyder og kontroller. I allefall ultralyder. Man er jo strengt tatt to om å lage et barn, så hvorfor er det da bare mor som har rett på fri?
Jannamor Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 det der er bare så sant!!! min mann får fri.. eller kjøpåer seg fri, eller va som helst. han vol bli med. og det fikser vi
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Sambo var med på den i ca uke 18, men skal inn igjen for å sjekke leie og størrelse over helgen, og han har så lyst til å bli med, men det er så vanskelig for han å få fri.. Og jeg syns det er så synd at han ikke skal få muligheten til det.. Syns det er helt teit, for det er jo like mye hans barn som mitt.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Min mann fikk fri(med lønn)for å være med på ABSOLUTT alt av kontroller forrige gang. Og de var det mange av... Men har kanskje en super arbeidsgiver?
Kjukka Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Min fikk også fri (med lønn) til å være med på ALLE kontroller, og det var mange. Har diabetes, så jeg måtte på kontroll hver 14. dag frem til uke 30, og hver uke etter det. Så hans arb.giver er super-duper...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 Ja, hadde det bare vært likens med min sambo.... Men det er ingen vikarer til stillingen hans.. Så er krise om han blir syk... Jeg kjenner jeg blir småforbannet jeg.. For om det er noe, så er det alltid så vanskelig... Var f.eks i oslo for en stund siden, og flyet vårt ble så forsinket, så vi kom oss ikke hjem før ca 2 på natten, og sambo skulle opp igjen på jobb kl 04.30, så han ringte til sjefen med en gang vi fikk vite at flyet kom til å bli en del forsinket, for å si ifra om at han ikke viste om han kunne kjøre dagen etter, men nei, da var alt så vanskelig ja.. Også fik vi vite at flyet ble enda mere forsinket.. Så da ringte sambo for å si at han ikke kunne kjøre.. 2 og 1/2 time søvn er jo ikke nok når man er yrkessjafør.. Og sjefen hans sin sønn kan ruta, og kan kjøre, men nei, da.. Han hadde sønnen sin den uka, så da kunne han ikke kjøre... Enda det bare er kjøring i nærmiljøet, og kommer hjem hver dag... Syntes så synd i sambo da... Han var jo helt fortvilt.. For når du ikke føler deg skikket til å kjøre, men du MÅ fordi det ikke finnes vikar som gidder... Huff.. Ble langt dette.. Men er en fortvilt situasjon egentlig.. Han er heldigvis aldri syk..
anne* Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Kjæresten min får også fri med lønn til ul og kontroller. Virker som det begynner å bli vanlig hos endel arbeidsgivere, men du har helt rett - Det burde stadfestes i et regelverk det også - så blir det ikke så urettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå