Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var gravid sist gang (for ca fem år siden) fikk jeg følgende symptomer. Allerede ca en uke etter EL ble brystvortene ømme. Jeg testet etter noen dager, men fikk negativ test. Da jeg testet igjen en uke senere var testen positiv. Jeg fikk tidlig smerter i korsryggen og ble etter hvert kjempetrett, men ellers hadde jeg ikke veldig mange symptomer. FIkk aldri festeblødning og kan ikke huske at jeg kjente at egget festet seg. Men innimellom (etter positiv test) kjente jeg stikk eller smerter i livmoren.

Nå er vi i gang med prøving igjen. Jeg sluttet med p-p for ca to måneder siden og har ikke fått mensen etter det. Typisk meg å ha uregelmessige sykluser og eeevig lange. For ca en uke siden ble brystvortene veldig ømme (det var noen dager etter at jeg tror jeg hadde EL, syntes i alle fall å se EL-slim et par dager...har ellers lite utflod) og jeg har også blitt trett på ettermiddagen fra samme tid. Tok en test noen dager etter at brystvortene ble ømme, men den var negativ. Siden det var slik sist gang også, lever jeg fremdeles litt i håpet. Husker ikke hvordan det føltes å få "vanlig" mensen og hva slags symptomer jeg har hatt i forkant av mensen siden det er så lenge siden......og siden jeg da ikke tenkte så mye på det. Vet bare at jeg har kjent lite til at mensen skal komme oppigjennom årene. Så nå går jeg og grubler og venter fælt om dagen. Enten så får mensen komme eller så får jeg teste positivt. :o) Kan nevnes at jeg har husket hva jeg har drømt de siste nettene også (er visstnok vanlig har jeg lest), og det pleier jeg sjelden å gjøre. Og i dag var det nesten umulig å komme seg opp av sengen. Supertrett og er det enda en time etter at jeg sto opp.

Så hva tror dere? Kan jeg ha blitt gravid på første forsøk, eller er det bare hormonene som slår krøll på seg etter en lang periode med p-pillebruk? Kan ikke huske at det var sånn sist gang jeg sluttet med pillen, men husker at jeg først fikk mensen etter ca 70 dager. Dere som har vært gravide tidligere; har dere hatt festeblødning?

Hører gjerne fra andre i samme situasjon.

På forhånd takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg et dårlig eksempel, fordi jeg visste ikke at jeg var gravid, og følte ingen ting, før tanta ikke kom som hun skulle. Testet etter noen dager, og den var svak positiv. Produserer nok litt sent med hcg. Ellers hadde jeg null symptomer. Testet enda et par dager senere, men fikk aldri superpositiv test.

Men husker at etter at jeg hadde oppdaget det (når og hvor lenge husker jeg ikke), så hadde jeg typiske mensmurringer og det føltes som om tanta skulle komme hvert øyeblikk, noe den da ikke gjorde.... men en liten baby kom ut 9 mnd. senere :) He, he.

Som sagt hadde jeg null symptomer i forkant, men det høres jo ut som om du har opptil flere, og siden det var såpass likt med forrige gang, så kanskje? Og ellers er jo p-pilleslutten anderledes en sist også, så vi får krysse fingrene for at du har en liten spire der inne :)

Lykke til!

Skrevet

Det er vanskelig å si hva det kan være her i ditt tilfelle. Kan jo selvsagt være at du er heldig og treffer blink på første forsøk,spesielt i og med du kjenner igjen symptomene fra første svangerskap. Eller så kan det være symptomer på at kroppen begynner å virke som den skal... Får krysse fingrene for det første ;-)

Sluttet selv med ppiller i midten av oktober. Fikk ppille blødning like etter dette... klusset videre litt med pillene da jeg fikk "kalde føtter" og gikk noen dager på pilla, for deretter å bestemme meg for å slutte igjen.. kroppen ble forvirret ;-)

Før første skikkelige mens kjente jeg på mange "gravid symptomer". Jeg var småkvalm, hadde masse murringer nederst i magen, trøtt og sliten, hummør svingninger osv. , men dette var altså bare tegn på at kroppen hadde begynt å fungere som den skulle igjen etter pillebruket.

Nå går jeg og kjenner på samme symptomer som du ramser opp. Er veldig trøtt .Sovnet på sofaen i går og sov tretten timer i natt! Drømmer masse! - og husker hva jeg har drømt om... Har også vondt i korsryggen som strekker seg til litt øm følelse i magen..

Håper jo veldig på en spire denne gangen.. hadde el i romjulen... :-)

Når det gjelder festeblødning : etter det jeg har lest, så er det et mindretall som får dette, så sjansene skal være store selv om en ikke får en slik blødning :-)

Krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

:-)

Vi får følge med hverandre videre framover og se hva som skjer ;-)

Skrevet

I ettermiddag synes jeg at jeg har hatt en veldig rar smak i munnen. Er det denne metallsmaken folk snakker om, mon tro? Er kanskje bare innbilning..... :o) Blir litt mye tenking på dette her. Går og kjenner etter tegn hele tiden, men det med smaken tenkte jeg egentlig ikke over før jeg kjente den......tror jeg. Hi hi.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...