Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er de nye rutinene begynt!

Anniken har en tendens til å sovne sent og stå opp deretter... Så vi får liksom ingenting ut av dagen, står opp i halv tolv-tiden... Vel, i dag dro jeg henne opp klokka 8... Var det dumt? Tenkte at hvis jeg vekker henne tidlig så vil hun også sovne tidligere... Nå ligger hun her på teppet sitt og holder på å sovne... Skal jeg bare la henne sove sånn som hun vil nå i dag eller skal jeg prøve å holde henne litt våken slik at hun bare får sine daglige dupper (til tidligere tidspunkt) ? for å opprettholde denne rutinen? Hun er 4 mnd...

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Da snulla var rundt 3 mnd så snudde hun døgnet totalt...sovna ikke før 6 om morran, og sov selvsagt lenge. Så da blei det til at vi vekte henne kl 9, men jeg husker ikke hva vi gjorde videre!:P

Skrevet

Det er lurt å gjøre det sånn for å komme inn i en bedre døgnrytme. Både for henne og deg. Gjorde noe lignende med eldstemann.

Ville forsøkt å drøye det litt (hvis hun våknet for 1 time siden) sånn at lurene blir jevnt fordelt ;-)

Skrevet

Man må liksom bare prøve seg litt fram.

Lillegutt her på 4,5 mnd er ikke lenger oppe enn ca 1-1,5 time etter at han våkner klokken 7. Da sover han ca 30 min til en time. Så legger jeg han igjen rundt 11-12 og da sover han i ca 3 timer så legger han seg igjen rundt 16 og sover alt fra 30 min til en time igjen og legger han for natten klokken 19.

Skrevet

Hehe=) Jeg håper dette her går bra altså! Vi har alltid hatt sene kvelder med henne men nå VIL jeg snu det. forstår plutselig at jeg bare har 4 mnd igjen av min permisjon, og jeg vil jo helst ha mest mulig utav dagene nå når jeg er hjemme...

Skrevet

Ok, takk for svar=)

Hun sover ikke så mye på dagen da, vanligvis 3 x 30 minutter...

Er det vanlig å sove så lite? eller trenger hun kanskje mer søvn?

Hun sover mye lengre når vi f.eks er hos mamma og hun sover ute i vogna, men har ikke mulighet til det.... hm, kanskje jeg må trille tur=)

Skrevet

Begge mine har sovet lite, så det høres normalt ut for meg... Derfor ville jeg drøyd det litt =)

Skrevet

Lillegutt sover mye bedre ute i vogna enten på verandaen eller at vi går på tur.

Du kan jo legge henne i vogna på soverommet med vinduet åpent.

Alle barn sover forskjellig, så noen trenger mindre enn andre.

Så lenge hun er blid og fornøyd er det sikkert nok for henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...