Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Han stikker på en ukes lang tur i morra fordi han bruker reiseplanlegging og reising som en måte å komme seg vekk fra hverdagen. Men det slo meg at han har strengt tatt ingen tøff hverdag å stikke fra...en skulle jo tro at som alenepappa og student hadde mye å gjøre, men det han gjør er altså å levere snulla i barnehagen, og så har han mange timer til disposisjon som hva hverken bruker til jobbing eller studiene. Besøker han meg og vesla den tida? Neida...det er visst for slitsomt å stikke innom oss på veien fra barnehagen selv om vi praktisk talt bor på veien. Så jeg aner ikke hva han gjør, men det er tydeligvis noe som er viktigere enn barna. Og så ang. melk om natta...snulla våkner fremdeles på natta for å drikke, og han har ikke vendt henne av dette, og det fører til at hun våkner hver dag med helt full bleie og som oftest våte klær...det han har da gjort er å prøve å finne en bleie som gjør at det ikke lekker, noe han ikke har funnet. Håper inderlig at han bytter bleie på henne om natta, men det var jo noen tilfeller i juleferien da jeg merka at han ikke hadde det for barnet var jo gjennomvått og det var en stor flekk i senga. Jeg antar at han lider av depresjon, men at han ikke innser det selv,- uansett noe som er galt, og han har ikke tenkt å gjøre noe med det. Han sier jo til meg at han aldri har hatt det bedre, og da jeg nevnte det samtidig som jeg spurte hvorfor han måtte dra på tur nå for å ta en pause fra hverdagen, så hadde han selvsagt ikke noe svar. Forstår meg ikke på denne fyren!:-/
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Hvordan vet du at han ikke studerer da? Synd han ikke stikker innom dere, men å anta at han lider av en depresjon basert på dette blir noget tynt... Så lenge dere ikke er sammen har han vel ingen svarplikt.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Jeg vet at han ikke studerer fordi 1. han har sagt det selv, 2. fordi han maser på å få ta over fødselsstipendet siden han henger bak 3. fordi han har ingen av bøkene han trenger eller en data å skrive på. Jeg har jo selv erfaring med depresjon, og jeg vet at selv små ting blir et ork...han har dessuten ting han ikke har bearbeida, men når han forteller meg om dem og jeg da foreslår at han snakker med profesjonelle, da er de plutselig ikke noe å snakke om. Han har ingen svarplikt, nei, men når han planlegger sin 4. utenlandstur på under et år så lurer jeg veldig på hva han prøver å reise vekk fra. Og det var ikke slik at han nekta å svare, men han blei betenkt da jeg spurte, og svarte vet ikke.
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 mannfolk er mannfolk..det er jo ingen som har det så fælt som de,når de er forkjølet;) dette gjelder nok i ditt tilfelle der eksn er både sudent og alenepappa!!!! var å såg på dine bilder,for noen nydelige døttre du har:)
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Ok... Jeg vil bare si at ting kan være et ork uten at man er deprimert også, og at det kan virke som om du projiserer dine problemer på han. Ville ikke brydd meg med hva han gjør utover det som omhandler barna. Resten er på en måte ikke din sak lenger.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Men det går jo utover vesla at hun ikke blir kjent med faren sin. Moren min ser jo også det som skjer, og det er frustrerende å se at han regelrett driter å ha samvær med vesla uten å gjøre noe med det.
Dailis Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Tror nok ikke jeg ville ha rent ned døren hos eksen jeg heller. Så lenge han holder samværsplanen ville jeg tro han har interesse av barna sine.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Men han holder jo ikke samværsplanen. Med små barn anbefales det jo hyppig samvær, og jeg har sagt at hvis jeg er problemet så kan han ha henne aleine hvis han vil. Men han vil jo ikke...
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 At han drar på ferie fire ganger på et år synes jeg egentlig ikke er din sak, så lenge det går greit for deg å ha begge barna og ferieturene ikke er voldsomt lange. Hva han gjør når jenta er i barnehagen er egentlig ikke din business det heller - sånn hvorvidt han jobber, studerer eller sitter med beina på bordet, liksom; men det kan høres ut som dere burde få en bedre avtale på når, hvor og hvordan han skal ha samvær med yngstejenta? Har dere en skriftlig samværsavtale per i dag, eller avtaler dere bare etter hvert? Det kan uansett høres ut som en konkretisering er på sin plass. Dersom psyken hans (eller noe annet - var det ikke du som klaget på stoffbruk da dere bodde sammen?) går ut over omsorgen for ungene - som den jo kanskje gjør om eldstejenta ikke får bleier når hun trenger og denslags, bør du selvsagt ta det opp med ham.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Men nå var jo den ene turen veldig lang...2 uker, og den her skulle også ha vært det i utgangspunktet. I tillegg kommer over ca 15 turer der det er oppdragsbasert jobbing. Har ikke jeg muligheten til å ta snulla så går han til andre...han har også fått andre til å passe henne før han har spurt meg. Jeg har skrevet avtale som han er enig med, men han har ikke signert noe. Når jeg spør om samvær, enten langsiktig eller kortsiktig, sier han at det er så vanskelig, og nekter å planlegge. Hva han gjør har jo litt å si på min økonomi. Hvis han faktisk hadde studert så hadde han ikke hatt behov for noe fødselsstipend. Og jeg er redd at viss jeg søker om det så blir han forbanna på meg og nekter meg å se snulla. Jeg er også livredd for at han skal forskjellsbehandle barna...vennene hans inviterer ham og snulla, men vesla får ingen invitasjon, og han spør heller ikke etter henne. Det er så rart for han er jo egentlig en kjempebra far som bryr seg. Aner ikke åssen det er med stoffbruken hans nå, men jeg antar at den er betydelig redusert siden "stoffkompisen" hans fikk jobb på en båt og er vekk hele tida. Driver han med noe sånt så skjer i alle fall det når han ikke har snulla.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes personlig det er utrolig skremmende med en far som har omsorgen for et barn og samtidig har et rusproblem. Du antar at det er redusert? Hvordan kan du anta vedrørende noe så viktig?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #14 Skrevet 4. januar 2008 Jeg antar at det er BETYDELIG redusert...jeg vet at det er redusert siden han ikke går så ofte ut som før og fordi han har mindre penger nå enn før. Noe rusproblem har han i alle fall ikke.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Alle som har behov for å ruse seg har et problem. Må man gå ut for å ruse seg?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #16 Skrevet 4. januar 2008 Så alle som drikker alkohol har et rusproblem? Burde ikke myndighetene forby utesteder og alkohol i butikkene da? For å ikke snakke om vinmonopolet.
1881 Skrevet 4. januar 2008 #17 Skrevet 4. januar 2008 Ville krevd urinprøve av barnefar om det er slik at han ruser seg. Han bør da straks levere ungen til deg om han ikke er i stand til og ta seg av henne på en profesjonell måte som far. Hadde ikke akseptert noe rus når han har ansvar for små barn.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #18 Skrevet 4. januar 2008 Ah, ok. Det høres ut som ganske mye borte fra barnet han har hovedomsorgen for i hvert fall, men det kommer jo selvsagt an på disse turenes varighet etc. Vet du hvorfor han får andre til å passe henne før han spør deg? Dersom du er redd for at han nekter deg å se ungen(e) om du søker fødselsstipend tror jeg kanskje det er på tide med en ny tur til familievernkontoret for en prat.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #19 Skrevet 4. januar 2008 Men det har da aldri vært snakk om at han har noe rusproblem og at han ruser seg foran barnet...kanskje han ikke ruser seg på forbudte stoffer i det hele tatt, men det kan jo ikke jeg vite. Jeg vet i alle fall at han ALDRI ruser seg foran barna...han var jo i tvil om han skulle drikke en 0,33 liter øl en gang mens hun fremdeles var våken (da hadde han besøk). Og da vi bodde sammen fikk han værsågod sove i stua hvis han kom hjem full etter en fest.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 4. januar 2008 #20 Skrevet 4. januar 2008 1-2 dagers varighet, men mye av dette var jo da vi bodde sammen, så da hadde han jo ikke hovedomsorgen aleine. Men det har blitt mye reising på ham uansett, og det virker som han ikke slutter med dette selv om han har hovedomsorgen for Telma. Han antar vel at jeg sier nei, pluss at han uansett må ha back-up hvis jeg sier at det ikke passer.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #21 Skrevet 4. januar 2008 Dersom det er slik at han må ha back-up så skjønner jeg jo kanskje om han ber andre passe henne. Men han bør selvsagt begrense reisingen om han skal ha ungen. Om det er slik at han mener han har behov for å komme seg bort og det er varierende hvorvidt du kan ha Telma eller ikke vil det antagelig være lurt å få en fast barnevakt eller et besøkshjem e.l, så hun ikke føler at hun "slenges rundt" mellom veldig mange ulike omsorgspersoner. Men jeg holder på at en ny tur til familievernkontor e.l kan være en god ide, det høres ut som dere ikke kommuniserer optimalt når antagelser og denslags kommer inn i barnefordelinge.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #22 Skrevet 4. januar 2008 Nå er det faktisk slik at alkohol er lovlig i Norge og mye annet er det ikke.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 4. januar 2008 #24 Skrevet 4. januar 2008 Ja, lurer også på det. Hvorfor bor babyen hos deg, og 1 åringen din hos sin far?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå