Gartner Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Vel, da kom TR i går, så da er jeg ikke gravid, men vi snakket lenge i går og fant ut at vi vil begynne å prøve pånr to. Snuppa blir to år i april. Håper det klaffer fort. Er så babysjuk, og det blir nok ikke bedre når jeg blir tante nå i jannuar.
Dotten Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 He, he. Lykke til med prøvinga... Vi er i 18. pp nå med nr. 2... skulle liksom ha 2 år i mellom dem... Den gang ei. Her blir det minimum 3 år! Vel, kos dere
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hehe, skjønner hvordan du har det. Jeg har ingen barn fra før, men omtrent alle vi kjenner har fått baby de siste par årene ,så føler det er vår tur nå. Jeg fikk forresten også TR igår, og går inn i 2.pp nå Har ganske stabil 28-dagerssylus, så nå går jeg bare og venter på EL:). Har bestilt tester og vitaminer på nettet, så føler meg virkelig forberedt denne gangen, hehe:) Lykke til, og hold meg oppdatert! Har du også ikm uke 5? Kan jo bli spennende å følge med hverandre:)
Gartner Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg vet ikke helt hvordan en regner dette... Når jeg fikk snuppa hadde vi ikke planlagt i det hele tatt.. En regner fra siste mens dag og fremover? Jeg hadde en syklus på 28-30 dager før jeg begynte på pillen, så vist den er lik nå så har jeg nok IKM i uke 5. Når er likesom tiden da en bør ha sex? vi kan ikke ha for mangen rundene i sengehalmen pga ryggen til min mann.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Hei igjen:) Syklusen din starter samtidig som mens, dvs at første dag med mens er dag 1 i syklusen din. Jeg spotter i en dag eller to før mensen kommer, og har fått vite at spottedagene ikke teller. EL regner man seg frem til ved å trekke ca 14 dager (12-16 dgr har jeg også lest) fra IKM. Dette fordi syklusen kan variere, men at det nesten alltid er lik tid mlm EL og IKM...ikke så lett å forklare hehe, men hvis du leser litt rundt her inne finner du mye stoff om andre jenters efaringer. I forrige pp hadde jeg bestilt masse billige EL-tester på nettet og testet hver dag fra dag 10 uten å få positivt utslag, så ikke alltid de testene funker heller....eller så er det at jeg ikke hadde eggløsning denne perioden....merkelig... Hvis din syklus er som min (28dgr) kan du starte på dag 10, slik jeg har fått anbefalt, og prøve minst annenhver dag i en ukes tid. Skal starte med EL-testing rundt da denne perioden, men tør ikke la være å forsøke i tilfelle den ikke funker denne gangen heller. Har kjøpt digitale tester denne gangen, som vissnok er bedre, men får ikke råd til like mange da:P Hvor gammel er dattera di da?
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Ooops, alderen nevnte du jo i det første innlegget ditt, hihi...vimser litt så sent på natta jeg!
Gartner Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 Takk for svar. Jeg har aldrig tenkt over det er med syklusen. Mensen har kommet en gang i mnd.. Jeg tror ikke jeg skal ta El-tester. Da blir jeg alt for oppsatt på at vi må ha sex i den perioden. Vi må se litt på formen til gubben. Egeltlig skulle vi vel ha levd i sølibat... Det klaffet gangske fort forigge gang, så vi håper det gjør det denne gangen også.
*Lykkeliten* Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Heia jenter! =) Fikk også tr idag.. Har 28dagers syklus til vanlig, men det kan jo hende at det blir annerledes når jeg har sluttet med pillene? MIN HISTORIE:: Vi var på fest 1 des.. Selvfølgelig glemte jeg å ta pillen(minipiller).. Tok den 12 timer senere enn vanlig.. Vi hadde skikkelig god omgang med sex på mårningen 2 des + de neste dagene også. Fortsatte med pillen ett par dager.. MEN så tenkte vi; hva hvis jeg er gravid.. Jeg sluttet med pillen ca 6 des.. Vi hadde sex med kondom de første dagene etter at jeg sluttet, etter det har vi hatt ubeskyttet sex.. Men fikk jo TR idag.. Vi hadde ikke planlagt å bli gravide, men ungen hadde ikke vært uønsket heller for å si det sånn!! Har en sønn på 1,5 år. =) SÅ denne mnd skal vi prøve for real!! =)) 2 års mellomrom hadde vært perfekt! =) Lykke til alle prøvere! =)
Gartner Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2008 Siden jeg kke har fulgt med, så aner jeg ikke hva syklusen min er uten piller. Har gått på piller i mangen år, bare med opphold da jeg ble gravid for 2 1/2 år siden. Da var det ett "uhell", men snuppa er like ønsket og elsket for det. Vi hadde egentilg tenkt å ha en til før hun ble to år, men så skulle jeg drive gartneriet en tid, og da var det ikke tid til en til, men nå har vi virkelig lyst påen til, så håper vi slipper å vente for lenge. Lykke til til alle dere som prøver. Håper det går fort fos oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå