Tokatter_USA Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Nå er det avgjort, hvem Iowanere ønsker å ha som demokratisk og republikanske presidentkandidater. Iowa er den første staten som velger sine favoritter, og valget var i dag. Stor spenning og full TV-dekning. Noen som fulgte med i Norge? Den store entusiasmen var blant demokrater, med flere kandidater man var begeistret for - så mye politisk begeistring og entusiasme har jeg ikke opplevd siden jeg kom hit for 23 år siden. Iowa valgte Barack Obama til demokratisk kandidat og Mike Huckabee til republikansk. Men alle statene skal selvfølgelig ha sitt å si også. Det er bare det at Iowa er den første staten, og dermed en av de viktigste. Selv holdt jeg en knapp på Hillary Clinton, men jeg kan ikke stemme. Jeg prøvde å sende mannen, men han ville ikke gå hvis jeg ikke dro ham med meg, og det kunne jeg ikke, siden treåringen har omgangssyke. Litt sur på mannen, for dette har litt historisk sus over seg. Skulle gjerne overvært denne caucusen, men ingen kan jo noe for at Snups ble syk. Men han kommer til å stemme ved presidentvalget, i hvert fall! Hvem USAs neste president blir vil ha innvirkninger på hele kloden. Er det noen av dere som følger med?
prekæs Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Følger litt med, og dette var en hovedsak på nyhetene i dag.
La Perla Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Ja, selvsagt følger vi med, det er jo ganske viktig hvem som blir USas neste president.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Joa, det er klart. Håper på Clinton vs. Giuliani, gjetter på Edwards vs. Huckabee ellerno'. Obama bør trekke seg til fordel for Clinton, for USA kommer ikke til å velge en afroamerikaner. Selv om det hadde vært pokker så hyggelig å måtte spise sine ord på akkurat det. Jeg tru'kke de kommer til å velge en kvinne heller, men hun kunne jo ha en mulighet om alternativet var Giuliani - da tror jeg de tradisjonelle skillelinjene hadde sklidd aldeles ut. Uansett kan det bare gå en vei, for selv de republikanske kandidatene fremstår jo som forholdsvis intelligente og i stand til å fullføre egne resonnementer og greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå